11.12.2016

Astoņas Latvijas filiāles piecos gados nopelna vairākus miljonus

​SIA “Inter Cars Latvija” ir veiksmīgi ieviesis franšīzes modeli vietējā tirgū, piecu gadu laikā sasniedzot 35 miljonu eiro lielu apgrozījumu gadā.

Uzņēmums tirgo automašīnas rezerves daļas, un tam ir astoņi franšīzes ņēmēji jeb filiāles visā Latvijā. 2017. gadā ir plāns attīstību turpināt, paplašinot darbību un atverot vēl vairākas filiāles.

Intercars noliktava, daudz plaukti

"Centrālajā noliktavā Rīgā, kas ir arī Baltijas centrālā noliktava, ir ap 250 000 preču artikulu" - Armands Umbraško

SIA “Inter Cars Latvija” ir Polijas firmas meitasuzņēmums. Zīmols “Inter Cars” tirgū ir jau 26 gadus, un šobrīd tam ir pārstāvniecības 16 valstīs. Pasaulē tas ir viens no desmit lielākajiem un Eiropā viens no pieciem lielākajiem šīs nozares pārstāvjiem. Attiecīgi ir pamats zīmolu uzskatīt par vienu no nozares līderiem globālajā tirgū. Latvijas uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītājs Armands Umbraško uzsver, ka veiksmes pamatā ir koncentrēšanās gan uz tirdzniecību, gan arī loģistiku: “Uzņēmumam ir svarīgi, lai klients saņem preci iespējami ātrāk. Katras Latvijas filiāles noliktavā ir 30 000 līdz 80 000 artikulu. Centrālajā noliktavā Rīgā, kas ir arī Baltijas centrālā noliktava, ir 250 000 artikulu. Loģistika ir klientam vismazāk redzamā daļa, taču arī tā, kas mūsu biznesa modelī visbiežāk var “noiet greizi”. Mēs izmantojam gan paši savus transportlīdzekļus, gan arī strādājam ar partneriem,” darbības specifiku raksturo A. Umbraško.

Latvijā uzņēmumam ir astoņas filiāles – četras atrodas Rīgā un pa vienai Liepājā, Daugavpilī, Valmierā un Jelgavā. 2017. gadā filiāļu tīklu ir plānots paplašināt. “Atverot jaunas franšīzes filiāles, mēs kļūstam tuvāki un pieejamāki vietējiem klientiem reģionos – auto servisiem, automehāniķiem -, tā nostiprinot savas pozīcijas,” stāsta A. Umbraško.

Centrālais birojs Rīgā cieši sadarbojas ar franšīzes filiālēm, organizējot apmācības un palīdzot ar mārketinga pasākumu idejām un to realizēšanu. Tāpat tas nosaka vadlīnijas, kas attiecas uz darbinieku apģērbu, automašīnu izskatu un citiem elementiem, kas veido uzņēmuma kopējo tēlu. “Filiāļu galvenais uzdevums ir tirgot, taču to darbinieki var piedāvāt savas idejas mārketinga aktivitātēm, lai sasniegtu konkrētus mērķus. Mēs parasti atbalstām filiāļu iniciatīvu. Ja mērķis šo aktivitāšu rezultātā tiek sasniegts, tad sedzam filiālei daļu izmaksu, ja ne, tad izdevumus jāsedz pašai filiālei,” saka A. Umbraško.

Par uzņēmuma partneri var kļūt uzņēmums, kas līdzīgā jomā – automašīnu rezerves daļu tirdzniecībā - ir strādājis jau iepriekš, un kam ir sava klientu bāze. Kļūstot par franšīzes ņēmēju, filiālei ir iespēja izmantot lielu noliktavu un labu zīmolu. Franšīzes ņēmēja ieguldījums ir telpas, automašīnas, personāls, kā arī administratīvie izdevumi. Noteiktu fiksētu izmaksu nav. Franšīzes darba uzsākšanas laiks ir aptuveni pusgads.

Mēs sagaidām pilnīgi visu uzņēmuma darbinieku iesaistīšanos rezultātu sasniegšanā. Filiāļu īpašnieki nevar būt pasīvie partneri. Savukārt tirdzniecības pārstāvjiem jāprot izmantot CRM risinājumi. Pārdevējiem jāpārzina Microsoft Navision programma un vismaz divi katalogi, kurus mēs izmantojam ikdienā. Tāpat arī noliktavas darbiniekiem ir jābūt pamata spējām un zināšanām izmantot dažādus IT rīkus, kas tiek lietoti ikdienas darbā. Un attiecīgi uzņēmuma vadībai ir jāpārzina visi iepriekšminētie rīki,” saka A. Umbraško.

Dalies ar rakstu

Ieva Treija

Žurnāliste