Pazīstams zīmols palīdzēs tikt pie labākām komercplatībām
Lai arī Baltijas tirgus ir salīdzinoši niecīgs uz citu Eiropas valstu fona, reģions ir joprojām pievilcīgs starptautiski zināmiem zīmoliem, pateicoties stabilam pieaugumam mazumtirdzniecības sektorā un priekšrocībām, ko sniedz Baltijas valstu dalība Eiropas Savienībā.
Zīmola turētājam, jeb franšīzes devējam, izvēloties potenciālo franšīzes parneri Baltijā, ir pietiekoši plašas izvēles iespējas. Daudzas vietējās kompānijas, kas šeit darbojas, aptver gan Latvijas, gan arī Lietuvas un Igaunijas tirgus un var piedāvāt profesionālu un atbilstošu komandu. Mazumtirdzniecības sektorā strādājoši franšīzes ņēmēji var pārstāvēt no 2-3 līdz pat 60 zīmoliem Baltijā, kas tiem sniedz lielas priekšrocības, ņemot vērā faktu, ka jauni zīmoli vērtē Baltijas reģionu kā vienotu tirgu. Tomēr jāatzīst, ka Latvijas un Baltijas mazumtirdzniecības sektors ir cieši saistīts ar Baltijas reģiona lielumu un potenciālo pircēju skaitu. Latvijas gadījumā tas attiecināms konkrēti Rīgai.
Ja paraudzīsimies uz jebkuru Rīgas lielo tirdzniecības centru esošo apģērbu vai apavu veikalu sastāvu, tad redzēsim, ka gandrīz 90% no tiem būs franšīzes veikali. Tas nebūt nav slikti un tā ir mūsu tirgus specifika. Runājot par ēdināšanas un pakalpojumu sfēru, šeit situācija mazliet atšķiras, proti, franšīzes zīmoli arī ir plaši pārstāvēti, bet tiem savos segmentos nav tik liels īpatsvars kā apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā.
Paredzams, ka 2017.gadā situācija nemainīsies un patērētāji atkal redzēs jaunu veikalu atvēršanu, kuri būs atraduši sev atbilstošus franšīzes ņēmējus jeb partnerus. Tāpat, neapšaubāmi, attīstīsies arī kompānijas, kas pieņēma lēmumu attīstīt savu biznesu Latvijā vai Baltijā ar pašu spēkiem. Ņemot vērā to, ka Rīgā tuvāko 2-3 gadu laikā taps jaunas tirdzniecības platības, tas ļaus jaunienācējiem realizēt savus plānus un uzsākt darbību Latvijā, kā arī Baltijā kopumā.
Uz doto brīdi brīvo telpu īpatsvars ir ļoti zems, kas ir saistīts ar pirktspējas pieaugumu un tirdzniecības centru aktivitātēm apmeklētāju piesaistīšanā. Šajā kontekstā pasaules slaveniem zīmoliem ir vieglāk atrast iespējas atvērt veikalus Rīgā. Zīmoliem, kas tikai attīstās bet jau ir pierādījuši sevi Latvijas kaimiņvalstīs vai tuvākajās Eiropas valstīs nav tik viegli ieiet jaunā reģionā, taču ar laiku arī šiem zīmoliem izdodas iekarot Latvijas pircēju uzticību.
Colliers International ir vadošais komerciālā nekustamā īpašuma pakalpojumu uzņēmums ar vairāk kā 550 birojiem 66 valstīs.
lasīt rakstus
Franšīzes pirmsākumi meklējami jau viduslaikos, bet pirmo franšīzes sistēmu tādu, kā to saprotam mūsdienu izpratnē, radīja šujmašīnu ražotājs Singer.
Ikdienā strādājot ar biznesa uzsācējiem, mēs zinām, ka viņiem ir nepieciešams īpašs atbalsts. Tieši šādu, īpašu atbalsta aizdevumu piedāvā ALTUM Starta programma.
visvairāk lasītais
- Kad mēs uzsākām biznesu, mūsu plānos nebija franšīze. Taču biznesa izaugsme bija tik pārsteidzoša, ka plāni mainījās.
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
IKEA franšīzes ņēmējs Baltijas valstīs un Islandē veido komandu uzņēmuma digitalizācijas paātrināšanai četrās valstīs – Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Islandē.
Ja jūs zināt, kā vajag pareizi domāt, jūs paveiksiet daudz lietas - Amir Asor, Young Engineers izveidotājs.