14.03.2016

Francijas uzņēmums saskata potenciālu Latvijas tirgū

Bērnu apģērbu tirgus ir viens no ienesīgākajiem segmentiem apģērbu ražošanas nozarē pasaulē.

Vecāki vienmēr cenšas sniegt labāko saviem bērniem, kas attiecas gan uz pārtiku, gan zināšanām, gan arī uz apģērbiem. Līdzīgi kā visā pasaulē, arī Latvijā bērnu apģērbu tirgus ar katru gadu pieaug. To sekmē gan mājsaimniecību ieņēmumu palielināšanās, gan kopējais dzimstības pieaugums valstī. Saskaņā ar CSP datiem apģērbu mazumtirdzniecība 2016.gada februārī pieauga par 11% attiecībā pret 2015.gada februāri. Augot ekonomikai, Rīgā sāk rasties nepieciešamība pēc jaunām tirdzniecības vietām, līdz ar to paplašinās esošie tirdzniecības centri un tiek uzsākta jaunu centru būvniecība. Balstoties uz konsultāciju uzņēmuma “FRANCITY” veikto bērnu apģērbu tirgus pētījumu, noteicošie faktori patērētājiem ir apģērbu praktiskums, individualitāte, ērtība, cenas/kvalitātes attiecība.

LCDP ziemas sezonas kolekcija

“La Compagnie Des Petits” ir apliecinājis sevi kā ļoti veiksmīgu zīmolu tādos piepildītos un piesātinātos Eiropas tirgos ar ļoti augstu konkurences līmeni, kā Spānija, Francija, Portugāle u.c.

“La Compagnie Des Petits”, pazīstamais bērnu apģērbu zīmols no Francijas, meklē franšīzes partnerus Latvijā, lai kopīgi izmantotu esošos labvēlīgos tirgus apstākļus. Šodien mēs runāsim ar Mariju Ilinu, kurai ir “La Compagnie Des Petits” master franšīzes tiesības Baltijas valstīs un NVS.

Marija, pastāstiet mums, lūdzu, kā Jūs pirmo reizi uzzinājāt par “La Compagnie Des Petits”?

Mēs ar vīru un bērniem (zēns un meitene, 5 un 10 gadus veci) dzīvojam Francijā jau vairāk nekā 5 gadus. Man vienmēr ir bijis izaicinājums atrast labas drēbes bērniem par saprātīgu un atbilstošu cenu. Meklējot bērnu apģērbu, es parasti saskāros ar zemas kvalitātes lētiem produktiem vai arī dizaineru apģērbiem par smieklīgi augstām cenām. Neviena no šīm opcijām mani neapmierināja, līdz es atklāju priekš sevis “La Compagnie Des Petits” veikalu Grenoblē. Mani apbūra izstrādājumu stils un kvalitāte, kā arī es biju patīkami izbrīnīta par vidējo cenu līmeni. Kopš tā laika es kļuvu atkarīga no šī zīmola un pievienojos tā lojālo pircēju pulkam.

Kāpēc un kādā veidā Jūs uzsākāt sadarbību ar “La Compagnie Des Petits”?

Es vadu savu biznesu, kas saistīts ar bērnu apģērbiem, jau vairāk kā 15 gadus, un man jau ir bijusi pieredze ar Francijas modes zīmoliem. Tomēr es vienmēr esmu raudzījusies pēc jauniem unikāliem, stilīgiem un pieejamiem bērnu modes zīmoliem. Tādēļ, tiklīdz es uzzināju, ka “La Compagnie Des Petits” piedāvā franšīzes, es nekavējoties sazinājos ar viņiem par iespējām atvērt franšīzes veikalus Krievijā, kas ir mana dzimtene. Pēc veiksmīgas divu veikalu atvēršanas Maskavā un Krasnodarā, kompānijas vadība piedāvāja man master franšīzes tiesības. Līdz ar to no 2015.gada vidus es kļuvu atbildīga ne tikai par savu veikalu vadīšanu, bet arī par zīmola attīstību NVS un Baltijas valstīs.

Kā Jūs īsumā noraksturotu “La Compagnie Des Petits” konkurences priekšrocības?

Piecu faktoru sinerģija padara “La Compagnie Des Petits” par patiešām ļoti konkurētspējīgu zīmolu. Mūsu pircēji no visas pasaules augstu novērtē mūsu plašās kolekcijas, izcilo kvalitāti, ekskluzīvo stilu un augsto zīmola vērtību, ko viņi iegūst par savu naudu. Viņi ir arī iemīlējuši mūsu inovatīvo “mix and match” pieeju, kas tiek piedāvāta katrā mūsu kolekcijas tēmā.

Vai varat nedaudz sīkāk pastāstīt par kvalitāti un cenu politiku?

Mūsu prioritāte ir ļaut katram bērnam justies labi mūsu apģērbos, savukārt, bērnu vecākiem būt pārliecinātiem par produktu kvalitāti. Komforts un praktiskums nosaka mūsu stilu, un mēs pārliecinamies par pareizo materiālu rūpīgu un apdomīgu izvēli. Tajā pat laikā mēs saprotam, ka tas varētu būt padārgi piepildīt visas mazo pircēju vēlmes. Līdz ar to mūsu cenas ir noteiktas vidējā cenu segmenta lejasdaļā, lai nodrošinātu mūsu pircējus ar iespēju iepriecināt savus bērnus, neiztērējot pārlieku daudz.

Kāpēc Jūs esat pārliecināta par “La Compagnie Des Petits” panākumiem Latvijā?

Manī ir liela pārliecība par to, ka vecāki un viņu bērni novērtēs mūsu kvalitatīvā apģērba lielo sortimentu, kas ir ļoti stilīgs un ko ir prieks nēsāt. “La Compagnie Des Petits” ir apliecinājis sevi kā ļoti veiksmīgu zīmolu tādos piepildītos un piesātinātos Eiropas tirgos ar ļoti augstu konkurences līmeni, kā Spānija, Francija, Portugāle u.c. Līdz ar to es esmu vairāk kā pārliecināta, ka zīmolam ir visi priekšnoteikumi augošajā un ne tik piesātinātaja Latvijas tirgū. Papildus tam, mūsu vidējais cenu līmenis padara mūsu produktus pieejamus vairumam jauno vecāku un atbilst vidēja Latvijas iedzīvotāja pirktspējai. Tādējādi esmu droša, ka mūsu biznesa modelis ļaus mūsu partneriem Latvijā ģenerēt labu atdevi viņu investīcijām ļoti saprātīgā laika posmā.

Tātad tas ir viegli atvērt “La Compagnie Des Petits” veikalu Latvijā?

Tas ir patiešām viegli. Viena no galvenajām “La Compagnie Des Petits” priekšrocībām ir tā, ka mēs palīdzam franšīzes ņēmējam atvērt veikalu maksimāli ātri un ar iespējami mazu budžetu.

Pirmkārt, mēs palīdzam mūsu franšīzes ņēmējiem ar pareizās tirdzniecības vietas izvēli. Ideālā gadījumā mūsu veikalam ir jābūt izvietotam kādā no lielākajiem tirdzniecības centriem, tomēr mēs esam diezgan elastīgi un gatavi izvērtēt arī citas potenciālas vietas ar lielu cilvēkplūsmu.

Otrkārt, franšīzes ņēmējs var brīvi izvēlēties veikala koncepciju un lielumu atbilstoši pieejamām komercplatībām. Tas var būt salīdzinoši neliels 60m2 veikals ar 15m2 noliktavu vai arī lielāks 150m2 veikals.

Treškārt, mēs esam pretimnākoši arī veikala aprīkošanā. Franšīzes ņēmējs var vai nu pasūtīt visas nepieciešamās mēbeles un iekārtas no mūsu kompānijas, vai arī izmantot savas mēbeles un iekārtas, ja tas atbilst mūsu koncepcijai un stilam. Principā, ir tikai daži interjera elementi, kuri ir obligāti jāpasūta pie mums, piemēram, mūsu tradicionālais plaukts, kas ir veidots kā maza sarkana mašīnīte.

Vai cilvēkam, kas vēlas kļūt par Jūsu franšīzes partneri, ir nepieciešama pieredze mazumtirdzniecības jomā?

Pieredze mazumtirdzniecībā vai biznesa vadībā noteikti netraucētu, taču, atklāti sakot, tā nav nepieciešama. Redzat, mūsu komanda ir gatava palīdzēt katram franšīzes ņēmējam gan pie veikala izveides un atklāšanas, gan arī sniegt atbalstu ikdienas darbībā. Mēs atbildēsim uz visiem franšīzes ņēmēja jautājumiem, sniegsim rekomendācijas un padomus jebkuru problēmu risināšanai, ar ko varētu saskarties mūsu partneris. Mūsu eksperti un arī es, personīgi, ieradīsimies vairākas dienas līdz veikala atvēršanai, lai vēl papildus pārliecinātos, ka visi darbi norit raiti un efektīvi. Pēc tam mēs būsim pieejami jebkuru mūsu franšīzes ņēmēju jautājumu risināšanai pa telefonu, skaipu vai e-pastu.

Kā ir ar franšīzes veikalu biznesa modeli?

Mēs ticam, ka mūsu panākumi radīsies tikai kopā ar mūsu franšīzes ņemēju panākumiem. Tieši tāpēc mēs piedāvājam katram franšīzes ņēmējam diezgan brīvus nosacījumus “La Compagnie Des Petits” veikala vadīšanai, tādējādi mēs ticam, ka biznesa mērķi tiks sasniegti ātrāk un efektīvāk.

Kā piemēru, varu minēt to, ka mēs pirms sezonas sākuma neliekam franšīzes ņēmējiem pasūtīt un apmaksāt visu kolekciju. Mēs tikai lūdzam izvēlēties un norezervēt interesējošās preces un daudzumus no jaunās kolekcijas. Pēc tam franšīzes ņēmējs pasūta izstrādājumus pa daļām un apmaksā tikai tos produktus, kas sagatavoti izsūtīšanai. Tas ļauj franšīzes ņēmējiem saglabāt veselīgu naudas plūsmu, kas ir vitāli svarīgi jebkuram mazajam biznesam.

Kā ir ar biznesa modeļa finanšu pusi? Cik lielas investīcijas nepieciešamas veikala atvēršanai?

Nepieciešamā summu “La Compagnie Des Petits” veikala atvēršanai ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Piemēram, ja visas mēbeles, aprīkojums un iekārtas tiek sūtītas pie mums, tas varētu izmaksāt ap 20 000 €. Savukārt, ja franšīzes ņēmējs izmantos savas mēbeles un aprīkojumu, summa var samazināties līdz pat 7 000 €. Tas pats attiecas uz telpu remonta izmaksām. Ja telpām jau ir pieņemams stāvoklis, tad remonts varētu prasīt tikai nelielu atsvaidzināšanu un pārkrāsošanu, kas neizmaksā daudz. Savukārt, telpās, kas ir sliktā stāvoklī, var sanākt ieguldīt būtiskus naudas līdzekļus.

Atšķirībā no iepriekšminētajām izmaksām, pārējās ir vairāk vai mazāk nemainīgas katram franšīzes ņēmējam. Franšīzes maksa ir 3 000 €, kas iekļauj sevī gan tiesības atvērt/vadīt “La Compagnie des Petits” veikalu, gan arī sākotnējo franšīzes “paku” (manekenus, statīvus, pakaramos u.c.), kas nepieciešami veikala atvēršanai. Sākotnējais preču iepirkums ir no 20 000 € līdz 28 000 € atkarībā no veikala lieluma. Tāpat katram franšīzes ņēmējam ir arī ikgadējais zīmola royalty maksājums 2 400 € apmērā, kas maksājams divās daļās (reizi pusgadā).

Tādējādi kopējās investīcijas viena veikala izveidē var būt 50 000 € līdz 75 000 € robežās. Katram franšīzes ņēmējam ir jābūt arī brīviem līdzekļiem, lai segtu operatīvās izmaksas, kamēr bizness sāks pelnīt.

Cik ilgā laikā var gaidīt investīciju atdevi?

Katrā noteiktā situācijā investīciju atdeves periods var atšķirties. Kā jūs labi saprotiet, mēs nevaram apsolīt kādu konkrētu ROI ciparu. Tajā pat laikā, mēs varam padalīties ar informāciju par mūsu pašu un citu franšīzes ņēmēju veikaliem. Vidēji investīcijas “La Compagnie des Petits” veikala atvēršanā atgriežas 2 gadu laikā. Ja veikals atrodas “karstā” vietā, šis periods var samazināties līdz 1,5 gadam. Ja vieta ir salīdzinoši “lēna”, tad arī pariods var pagarināties līdz pat 3 gadiem.

Labi, šī izklausās patiešām interesanta biznesa iespēja. Kā Jūs gribētu noslēgt šo interviju?

Es ceru, ka šī intervija iezīmēs sākumu veiksmīgai “La Compagnie Des Petits” zīmola attīstībai Latvijā. Es ļoti ceru satikt entuziastiskus un uzņēmīgus franšīzes ņēmējus, kas kļūtu par maniem partneriem un palīdzētu atnest “La Compagnie des Petits” zīmola vērtības un kvalitāti Latvijas iedzīvotājiem. Gala rezultātā bērnu prieks ir tas, kam ir vislielākā nozīme!

Dalies ar rakstu

Ilja Malkins

Franšīzes konsultants
Rakstīt autoram