Baltijas JYSK dodas iekarot Baltkrieviju

Pēc 16 veiksmīgiem attīstības gadiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā Baltijas JYSK ir uzsācis darbību arī Baltkrievijas tirgū.
Svētdiena
05.02.2017
Mājas un interjera preču tirgotājs JYSK ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas 41 pasaules valstī. Pirmais veikals Latvijā tika atklāts 2001. gadā. Tagad tas izaudzis un sācis paplašināšanos Baltkrievijā.
 

Šobrīd Latvijā ir astoņi JYSK veikali – seši Rīgā, kā arī pa vienam Jelgavā un Liepājā. Jysk piedāvā mājokļa labiekārtošanai noderīgas lietas. Pirmsākumos šo veikalu tīklu dibinājis dāņu uzņēmējs Larss Larsens, kurš savu pirmo veikalu Dānijā atvēra 1979.gadā. Baltijā Jysk strādā uz franšīzes līguma pamata, tāpēc aicinājām uz nelielu sarunu JYSK vadītāju Baltijas valstīs un Baltkrievijā Daci Zunduri, lai uzzinātu par pašreizējās darbības rezultātiem un nākotnes plāniem.

Kāds ir JYSK franšīzes modelis mūsu reģionā un starptautiski?
Pirmais JYSK veikals tika atvērts Dānijā 1979. gadā un šobrīd JYSK veikali darbojas jau 47 valstīs. Tostarp gandrīz pusē jeb 21 valstī JYSK ir pārstāvēts tieši ar franšīzes veikaliem. JYSK veikalu tīkls Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Baltkrievijā ietilpst lielākā franšīzes partneru grupā, kas uz franšīzes pamata attīsta JYSK veikalu tīklu arī Kanādā, Islandē un Fēru salās.

Cik šobrīd ir JYSK veikalu un kādi ir Jūsu nākotnes plāni?
Šobrīd Baltijā un Baltkrievijā kopā ir 29 JYSK veikali. Papildus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā darbojas arī savi interneta veikali. Nākotnē plānojam turpināt attīstīties un paplašināt veikalu skaitu gan Baltijas valstīs, gan Baltkrievijā. Pastāvīgi izvērtējam jaunu veikalu atvēršanas iespējas un veicam sarunas ar dažādiem tirdzniecības centriem, kā arī citiem nekustamo īpašumu apsaimniekotājiem.

Kāda ir Jūsu franšīzes specifika vai priekšrocības attiecībā pret citiem konkurentiem?
Franšīzes galvenā priekšrocība ir jau izstrādāts zīmols un veikalu tīkla koncepcija, kā arī profesionāls atbalsts sava veikalu tīkla un biznesa modeļa veidošanā. Nav jāveido pilnīgi viss no nulles un ir pieejams atbalsts sortimenta izvēlē. Līdz ar to spējam piedāvāt pircējiem labākas preces par pieejamāku cenu.

Kā Jūs raksturotu attiecības starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju?
Baltijā esam franšīzes ņēmēja statusā jau 16 gadus un jāsecina, ka veiksmīgas sadarbības pamatā ir uz savstarpēju uzticēšanos balstītas attiecības. Īpaši raksturīgi tas ir franšīzes sākumposmā, kad abas puses viena otru tik labi vēl nav iepazinušas. Savukārt šobrīd, pēc 16 gadus ilgušas sadarbības, viens otru pazīstam ļoti labi, saprotamies. Baltijas JYSK darbinieki jau ir sasnieguši tādu profesionalitātes līmeni un uzticēšanos, ka pērnā gada nogalē, pirms biznesa paplašināšanas Baltkrievijā, devās uz šo valsti, lai atbilstoši franšīzes prasībām apmācītu jaunos darbiniekus.

Kādas ir aptuvenās investīcijas viena veikala izveidē? Kā Jūs raksturotu investīciju atdevi?
Investīciju apjoms veikala izveidē ir atkarīgs no veikala platības, atrašanās vietas, kā arī vairākiem citiem priekšnosacījumiem. Nesen atvērām veikalu Baltkrievijā, Minskā. Tā atvēršanā ieguldījām 1,1 miljonu eiro. Arī investīciju atdevei no katra veikala nav vienotu kritēriju, jo tas ir atkarīgs no izvirzītajiem mērķiem, piemēram, iegūt noteiktu tirgus daļu vai panākt iespējami ātrāku investīciju atdevi.