Kā izvēlēties un nenožēlot?
Uzņēmējam, kas plāno uzsākt uzņēmējdarbību ar franšīzes iegādi, ir būtiski izdarīt pareizu izvēli par labu tieši viņam piemērotai, veiksmīgai un pārbaudītai franšīzei. Bet kā izdarīt šo pareizo izvēli, un kas būtu potenciālam franšīzes ņēmējam jāņem vērā?
Kad jūs esat nolēmuši pirkt un “saņemt” franšīzi, kas nozīmē pievienošanos kādai no daudzajām franšīzes sistēmām, apsveriet vairākus pamatprincipus. Pirmkārt, izvēlieties franšīzi no tās nozares vai darbības jomas, kas jums personīgi patīk. Tas ir ļoti svarīgi, lai jūsu izvēle sniegtu jums gandarījumu gan profesionālā, gan personīgā ziņā. Bet tas notiks tikai tad, ja jūs izvēlēsieties zīmolu, kas ir patiešām “tuvs jūsu sirdij”. Vairumā gadījumu nav vajadzības satraukties, ka jums nav pieredzes šajā izvēlētajā jomā. Tas patiešām nav svarīgi. Daudz būtiskāk ir nodarboties ar tādu uzņēmējdarbību, kas sagadā prieku, jo tādā gadījumā jūsu aizrautība, ar kādu darīsiet lietas, sniegs jums papildus motivāciju un stimulu, kas ir nepieciešams panākumiem. Jebkurš darbs, kas sagādā prieku un nav tikai pienākums - tas ir pierādījies jau neskaitāmas reizes – nodrošina veiksmīgāku biznesu. Izvēloties franšīzi, kas jums personīgi nav interesanta, ne tikai nospiedīs jūs pašu, bet negatīvi ietekmēs arī jūsu darbinieku motivāciju. Tā kā- uz priekšu, izvēlieties ar sirdi!
Otrkārt, nefokusējieties tikai uz investīcijām, kas nepieciešamas franšīzes iegādei un biznesa uzsākšanai. Izmaksas bieži vien ir daudz mazāk svarīgas, nekā skaidrība par to, kad jūsu bizness kļūs pelnošs. Konkrētāk runājot, franšīzes jomā, pateicoties milzīgai uzkrātai pieredzei, ir iespējams paredzēt, kad jūsu ieguldītie līdzekļi atgriezīsies. Tāpēc ļoti svarīgi ir noskaidrot un salīdzināt, kā ir finansiāli veicies citiem uzņēmējiem, kas darbojas zem tā paša zīmola vai kādā citā tās pašas nozares franšīzes sistēmā.
Kā uzņēmējiem sagatavoties franšīzes iegādei? Kādu padomu Jūs varat sniegt veiksmīgam startam?
Svarīgi ir veltīt pietiekamu uzmanību biznesa plāna izstrādei un ieviešanai. Kā minimums, tikpat daudz uzmanības un pašatdeves kā toreiz, kad pirmo reizi uzsākāt savas darba gaitas. Tikai ar pozitīvu domāšanu vien nebūs pietiekoši panākumu sasniegšanai biznesā.
Pirms lēmuma pieņemšanas par labu vienai vai otrai franšīzei, rūpīgi izvērtējiet, cik uzticama un precīza ir jūsu iegūtā informācija. Tāpat izvērtējiet esošo situāciju tirgū. Iespējams, jums ir ļoti labs produkts vai pakalpojums, bet pieprasījums dažādās vietās var atšķirties, līdz ar to kritiski svarīga būs pareizas biznesa atrašanās vietas izvēle. Mācieties un nepārtraukti ieguldiet sevī. Privāts bizness, arī franšīzes sistēmā, prasīs no jums dažādas prasmes - vadības, pārrunu, konsultēšanas, pārdošanas un klientu apkalpošanas.
lasīt rakstus
Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
1998.gadā Modrý slon Publisher s.r.o nolēma ar personalizētu grāmatu palīdzību motivēt čehu bērnus lasīt. Uzņēmuma dibinātājs Mareks Halfars mums atklāja, kā sokas viņa franšīzei.
Nesen Prāgā notikušās franšīzes izstādes panākumi liecina par to, ka Čehijā palielinās interese par franšīzes biznesu. Komentāru lūdzām mūsu Prāgas biroja kolēģei Lenkai Novakovai, kas organizēja šo izstādi.
Ko varam mācīties no tā, un kādas iespējas šis tirgus sniedz Baltijas uzņēmējiem?
Sākoties problēmām Krievijas ekonomikā, daudzi Latvijas uzņēmumi ieņēma nogaidošu pozīciju vai arī izvēlējās attīstību citos tirgos. Kāda ir pašreizējā situācija milzīgajā kaimiņu tirgū?
visvairāk lasītais
- Kad mēs uzsākām biznesu, mūsu plānos nebija franšīze. Taču biznesa izaugsme bija tik pārsteidzoša, ka plāni mainījās.
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Latvijas franšīzu tīkla ‘Figura Line’ Rēzeknes salona īpašniece pierāda, ka sievietes vēlas būt skaistas arī mazās Latvijas pilsētās. Un tā ir iespēja izveidot savu biznesu.
Ja jūs zināt, kā vajag pareizi domāt, jūs paveiksiet daudz lietas - Amir Asor, Young Engineers izveidotājs.
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.