Benetton maina stratēģiju

Attiecību stirpināšana ar franšīzes partneriem un "fizisko" veikalu ciešāka integrācija ar tiešsaistes veikaliem ir Benetton stratēģijas galvenie punkti.
Svētdiena
12.03.2017
Itāļu modes zīmols ievieš franšīzes “uzlabotu versiju”. Kas būs jaunās stratēģijas pamatā?
 

Marta sākumā United Colors of Benetton mītnē, kas atrodas netālu no Trevizo pilsētas, norisinājās pirmā starptautiskā uzņēmuma franšīzes sanāksme. Itālijas modes gigants pulcēja vairāk nekā 350 partnerus un investorus no 12 Eiropas valstīm, lai informētu viņus par jauno attīstības stratēģiju. Saskaņā ar stratēģiju, kurai piešķirts nosaukums Franchising 2.0, arī turpmāk mazumtirdzniecības tīkla paplašināšanās mugurkauls būs “netiešie pārdošanas kanāli”, tajā skaitā franšīzes veikali, bet sadarbība starp franšīzes ņēmējiem un mātes uzņēmumu notiks daudz ciešāk. Praksē tas nozīmē, ka uzņēmums vairāk uzmanības veltīs zināšanu nodošanai tīklā un partneriem būs lielāka iespēja piedalīties pieredzes apmaiņā ar mātes kompāniju.

Uzņēmums sola, ka no jaunās stratēģijas ieguvējas būs abas puses. Šobrīd Benetton ir aptuveni 5000 veikali visā pasaulē, no kuriem 1000 pārvalda pati Benetton grupa, bet 4000 ir "netiešie pārdošanas kanāli", kas ietver sevī 3600 partneru veikalus, bet aptuveni 400 - "tīrās” franšīzes. "Netiešie kanāli" pašlaik veido 65% no uzņēmuma ieņēmumiem. Klasiskās franšīzes attīstīšana īdz šim nebija prioritāte, taču saskaņā ar jauno stratēģiju līdz 2020.gadam ir paredzēts franšīzes mazumtirdzniecības veikalu īpatsvaru tīklā palielināt no esošajiem 10% līdz pat 40%.

Jaunais modelis paredz to, ka uzņēmuma paša pārvaldītie veikali kļūs par sava veida zīmola “eksperementālo laboratoriju”, bet partneri sadarbībā ar reģionālajiem vadītājiem strādās pie pakalpojumu kvalitātes celšanas un vispārīgās pircēju pieredzes uzlabošanas. Uzņēmuma vadītājs Marco Airoldi Itālijas medijiem raksturoja jauno stratēģiju kā atbildi strauji mainīgajai un bieži vien grūti prognozējamai tirgus attīstībai: “Mērķis ir nokļūt tuvāk paterētājiem, lai ātri apmierinātu viņu prasības un vajadzības”.

Franšīzes direktors Christian Prazzoli atklāja, ka Franchising 2.0 palīdzēs arī labāk izmantot pieaugošo e-komercijas lomu, jo “pircēji aizvien biežāk no sākuma apmeklē mājas lapu un tikai tad dodas uz veikalu”. Jau tuvākajā laikā pārdevējiem, izmantojot mobilo lietotni, būs iespēja noskaidrot, kādus apģērbus pircējs ir meklējis uzņēmuma mājas lapā vai arī kādus ir iepriekš iegādājies internetā. Šī informācija viņam palīdzēs saprast un palīdzēt pircējam izvēlēties atbilstošu izmēru, krāsu un apģērbu kombinācijas. Nākamo mēnešu laikā ir paredzēts organizēt papildus tikšanās un pasākumus uzņēmuma franšīzes ņēmējiem, kuri turpmāk saņems no kompānijas daudz lielāku atbalstu un pārdošanas resursus.


Žurnāliste

populārs forumā