21.03.2017

Skola topošajiem uzņēmējiem

Nordea biznesa skolas "No idejas līdz investoram" programma palīdzējusi izaugt ne vienam vien vietēji un starptautiski atpazīstamam un novērtētam zīmolam.

Par programmu pastāstīt aicinājām Nordea biznesa skolas vadītāju un Nordea bankas Komunikācijas departamenta vadītāju Baltijā Signi Lonerti.

Jau vairāk nekā 400 jauniem uzņēmējiem ir bijusi iespēja piedalīties pusgadu ilgās mācībās, smeļoties iedvesmu, zināšanas, kā arī iegūstot vērtīgus kontaktus savas biznesa idejas attīstībai.

Kādu tieši atbalstu jaunajiem uzņēmējiem sniedz Nordea biznesa skola?
Nordea biznesa skola kopā ar vairāk nekā 30 sadarbības partneriem – nozaru ekspertiem un pieredzējušiem uzņēmējiem – pusgadu ilgās bezmaksas mācībās jaunajiem uzņēmējiem piedāvā praktiskas zināšanas, pieredzes apmaiņu, konsultācijas, kā arī programmas noslēgumā – tikšanos ar potenciālo investoru. Papildu tam Nordea biznesa skola ir vieta, kur satikt līdzīgi domājošos, izveidot jaunas sadarbības, kā arī gūt iedvesmu un ticību sev. Nordea biznesa skolas dalībniekus vieno patiesa interese par uzņēmējdarbību un procesiem, kas jāveic, lai to attīstītu. Viņi ir kā vienota komanda, kas atbalsta, iedrošina un sniedz padomus viens otram, reizēm atzīstot, ka labprāt “paliktu uz otru gadu”. Šī atziņa tik tiešām priecē.

Kad un kādēļ radās ideja par Nordea biznesa skolas izveidi?
Nordea biznesa skolas pirmsākumi meklējami 2009. gadā, kad banka uzsāka mācību programmu “Iespēju skola”, lai konsultētu un veicinātu zināšanas par uzņēmējdarbību, sniedzot atbalstu krīzes laikā finansiālās grūtībās nonākušiem klientiem. Pieaugot iedzīvotāju interesei par uzņēmējdarbības uzsākšanu, gadu vēlāk Nordea banka kopā ar vairāk nekā 12 sadarbības partneriem izveidoja jaunu programmu Nordea biznesa skola “No idejas līdz investoram” ar mērķi sniegt “makšķeri nevis zivi”. Esam pamatīgi auguši un attīstījušies – šobrīd, uzsākot septīto Nordea biznesa skolas sezonu ar mums kopā ir jau vairāk nekā 30 partneru; ja pirmās sezonas noslēgumā 8 drosmīgākie dalībnieki prezentēja savas idejas plašākai auditorijai, tad sestās sezonas noslēgumā jau 30. Līdz ar Nordea biznesa skolu auguši arī tādi šobrīd vietēji un starptautiski atpazīstami un labi novērtēti zīmoli kā papildinātās realitātes platforma “Overly”, dizaina trauki “Vaidava Ceramics”, produkts no auduma un bišu vaska ēdiena uzglabāšanai “Bee In”, dizaina sporta apģērbu zīmols “MUTA”, musli maisījumi “Graci Musli”, “Andrito Kafijas Grauzdētava”, māla krītiņi “Drawies”, “Rabarber” dzirkstošie dzērieni, “Claudia papīra lelles”, rotaļu kluči "GIGI Bloks”, daudzfunkcionālā dizaina mēbele “DUSIS”, apģērbu zīmols “PAIYA”, aksesuārs velosipēdiem un ceļojumu somām “Velosock”, dekoratīvā betona dizaina produkti “Zefīrs” u.c.

Cik kopā līdz šim jauno uzņēmēju ir piedalījušies Nordea biznesa skolā un cik no tiem turpina darbu pie savas biznesa idejas attīstības?
Interese par dalību Nordea biznesa skolā patiesi ir ļoti liela, ko apliecina ik gadu saņemtais pieteikumu skaits, tā piemēram, šai, septītajai, Nordea biznesa skolas sezonai pieteicās vairāk nekā 250 dalībnieki. Esam gandarīti, ka Nordea biznesa skola ir ne vien kļuvusi par vienu no atpazīstamākajiem Nordea bankas korporatīvās sociālās atbildības projektiem, bet arī guvusi atzinību no nozaru ekspertiem un citu uzņēmējdarbības atbalsta programmu organizatoriem.

Kopumā septiņu Nordea biznesa skolas sezonu laikā esam saņēmuši gandrīz 4000 biznesa ideju pieteikumu un vairāk nekā 400 jaunajiem uzņēmējiem ir bijusi iespēja piedalīties pusgadu ilgās mācībās, smeļoties iedvesmu, zināšanas, kā arī iegūstot vērtīgus kontaktus savas biznesa idejas attīstībai. Priecājamies, ka zināšanas un prasmes tiek tālāk izmantotas arī praksē – Nordea biznesa skolas veiktās aptaujas liecina, ka gandrīz 60 % absolventu galvenais ienākumu avots ir personīgais bizness, savukārt nedaudz vairāk – 66 % aptaujāto programmas dalībnieku – atzīst, ka pēc programmas absolvēšanas turpina attīstīt uzņēmējdarbību. Šie skaitļi liecina, ka Nordea biznesa skola ir būtisks atspēriena punkts, uzsākot uzņēmējdarbību.

Īpaši liels nopelns programmas unikālajam saturam un daudzveidībai ir sadarbībai ar partneriem – tie ir šobrīd zinošākie un pieredzes bagātākie nozaru profesionāļi gan Latvijas mērogā, gan ārpus tā.

Papildus informāciju par Nordea Biznesa Skolu atradīsiet šeit.

Dalies ar rakstu