14.10.2017

Nākotnes restorāna koncepti

Jau vairākus gadus Rīgas iedzīvotājus un tūristus priecē inovatīvs restorāns ‘Easy Wine’. Unikālais koncepts ļāvis paplašināt piedāvājumu un šogad atvērts restorāns arī alus cienītājiem ‘Easy Beer’.

Ienākot restorānā, klients tiek pie īpašas priekšapmaksas kartes, uz kuras ir virtuāla nauda. Par šo summu viņš var iegādāties jebkuru dzērienu, noskenējot karti pie konkrētā dzēriena aparāta un pēc tam apmaksājot pie kases tikai iztērēto summu. No mārketinga viedokļa šis ir ļoti veiksmīgs risinājums - klients nebaidās liet dzērienus, jo vēl nav par tiem norēķinājies.

easy wine

"Nav bijis gadījums, kad kāda no pudelēm atvērta stāvētu ilgāk par nedēļu."

Vīna pudeles restorānā ir izvietotas īpašos ledusskapjos, savukārt alus mucas ir paslēptas tā, ka, ieejot telpā, ir redzama tikai siena ar ekrāniem, kur redzams alus nosaukums, un krāni, pa kuriem var iepildīt dzērienu. “Mēs atšķiramies ar to, ka, piemēram, mazākais alus daudzums, ko var pasūtīt klients parastā restorānā, ir 300 ml. Viņš šo dzērienu ir nopircis un par to samaksājis. Dzert to vai nedzert - tā ir viņa paša izvēle, taču nauda ir iztērēta. Šeit ir iespēja pašam sev ieliet un nogaršot kaut vai 30 gramus dzēriena, un pilnu glāzi piepildīt tikai ar to, kas ir patiešām garšojis,” koncepta unikalitāti raksturo ’Easy Wine’ un ’Easy Beer’ restorānu grupas vadītājs Pēteris Ozols.

Restorāns kā piedzīvojums

Vīna restorānā pieejami un nobaudāmi 60 dažādi vīni. “Šī ir lieliska iespēja nobaudīt labus un dārgus vīnus, ko gribas pagaršot pa glāzei. Ja veikala plauktā pudele vīna maksā 20 līdz 30 eiro, tas nav ikdienišķs pirkums. No otras puses, tikai ekskluzīvo vīnu tirdzniecība nav bizness, jo lielākā daļa cilvēku tomēr dzer vidējas klases vīnus. Mēs radām optimālu piedāvājumu. Un nav bijis gadījums, kad kāda no pudelēm atvērta stāvētu ilgāk par nedēļu. Arī tas varētu būt iespējams, jo iekārtu specifikas dēļ vīns atvērts tajās var būt pat mēnesi. Taču mūsu statistika liecina, ka cilvēkiem patīk variēt, degustēt un izmēģināt dažādus variantus,” pieredzē dalās P. Ozols.

easy beer

Pieejamo alus šķirņu skaits ’Easy Beer’ restorānā ir vēl lielāks - iespējams izvēlēties no 200 dažādiem dzērieniem.

Pieejamo alus šķirņu skaits ’Easy Beer’ restorānā ir vēl lielāks - iespējams izvēlēties no 200 dažādiem dzērieniem. Un tas vēl nav viss! Pašlaik tiek izmēģināts viskija sadales aparāts un arī kokteiļu mašīna. “Par viskiju varu teikt, ka klientiem neinteresē zināmie zīmoli. Viņi labāk izmēģina tos, kurus nezina. Paši paņem gan glāzi, gan ledu, izvēlas un bauda. Jaunajā restorānā, kas tiks atvērts oktobrī, būs iespēja izmantot arī kokteiļu mašīnu - 15 līnijās izvietoti gan alkoholiskie, gan bezalkaholiskie dzērieni. Tikai jānospiež poga un kokteilis ir gatavs dažu sekunžu laikā,” par iespējām stāsta P. Ozols.

Katram dzērienam restorāna personāls ieteiks klāt izvēlēties arī atbilstošu ēdienu. Tiek testētas dažādas ēdienu un dzērienu saderības, ēdienkarte patāvīgi mainās. Restorānam ir piesaistīts šefpavārs, kuram ir darba pieredze restorānos, kas saņēmuši vienu no augstākajiem vērtējumiem nozarē jeb ‘Michelin’ zvaigznes. Šīs zināšanas kopējā paketē saņems arī franšīzes ņēmējs.

easy wine

"Spēles elements un iespēja kaut uz mirkli pašam kļūt par bārmeni ļoti pievilina jebkurā gadalaikā un mēnesī" - Pēteris Ozols, ’Easy Wine’ un ’Easy Beer’ restorānu grupas vadītājs.

Ietaupa izmaksas par darbaspēku

Procesu automatizēšana ir ne vien interesanta klientiem, bet arī ekonomiski izdevīga restorānu īpašniekiem. Šobrīd un arī nākotnē lielāko peļņas daļu restorānu biznesā “apēdīs” personāla atalgojums. Ieviešot iekārtas, kas automatizē dzēriena iepildīšanas procesu, iespējams ietaupīt. Piemēram, kokteiļa ‘Long Island’ sagatavošanai bārmenim nepieciešamas aptuveni divas minūtes, taču aparāts to sagatavo nesalīdzināmi īsākā laikā. Un kas vēl svarīgi - viss patērātais dzērienu daudzums tiek rūpīgi uzskaitīts līdz mililtram.

‘Easy Wine’ un ‘Easy Beer’ nodrošina gan pašu iekārtu piegādi, gan arī programmatūras risinājumu. Franšīzes ņēmējs iegūst jau gatavu konceptu ar pārbaudītu dzērienu un ēdienu karti, ko gadu garumā izstrādājusi pieredzējusi starptautiska ekspertu komanda. Iespēja variēt sortimentu ir aptuveni par desmit līdz divdesmit procentiem, turklāt tas pastāvīgi tiek mainīts, lai restorāna apmeklētājiem izvēle neapniktu. Kas interesanti, ka līdzšinējā pieredze ir parādījusi - šī restorāna biznesa konceptu neietekmē sezonalitāte. “Protams, karstā laikā vairāk izvēlas baltos vīnus, savukārt aukstā laikā sarkanos, taču spēles elements un iespēja kaut uz mirkli pašam kļūt par bārmeni ļoti pievilina jebkurā gadalaikā un mēnesī,” saka P. Ozols.

easy wine

"Franšīzes partneri saņems līdz niansēm pārdomātu biznesa modeli ar lielu peļņas un tālākās attīstības potenciālu, kā arī spēcīgu atbalstu visās restorāna darbības jomās".

Priekšā gaida starptautiska attīstība

Uzņēmums apzinās savu lielo attīstības potenciālu. Nepaiet ne dienas, kad kādā no restorāniem apmeklētāji neapvaicājas par sadarbības iespējām. Lielākoties tie ir tūristi no tuvākām vai tālākām Eiropas valstīm un Krievijas. Gada garumā tika ieguldīts liels darbs franšīzes sistēmas izveidē- detalizēti aprakstīti uzņēmuma procesi, izveidotas atbalsta un apmācības programmas un rīki priekš nākamajiem franšīzes ņēmējiem. Lai veicinātu ātrāku ieiešanu jaunos mērķa tirgos, tiks piedāvāti dažādi motivējoši nosacījumi franšīzes partneriem, kuri būs pirmie savā reģionā. Investīcijas restorāna izveidē ir sākot no 150 tūsktošiem eiro. Aptuveni pusi no šīs summas veido virtuves, bāra aprīkojums un programmatūra, kuru iegādei uzņēmums ir paredzējis piedāvāt līzinga iespējas, tādējādi samazinot partneriem ar biznesa uzsākšanu saistītās barjeras. "’Easy Beer’ un ’Easy Wine’ franšīzēm ir visas iespējas kļūt par Latvijas veiksmes stāstu. Tās ir inovatīvas, unikālas, tehnoloģiskas, efektīvas, ar ļoti pieredzējušu vadības komandu priekšgalā. Franšīzes partneri saņems līdz niansēm pārdomātu biznesa modeli ar lielu peļņas un tālākās attīstības potenciālu, kā arī spēcīgu atbalstu visās restorāna darbības jomās", stāsta franšīzes konsultants Juris Roganovs, kura vadībā tika īstenota uzņēmumu sagatavošana starptautiskai attīstībai ar franšīzi.

Dalies ar rakstu

Ieva Treija

Žurnāliste