Lielākā biznesa ideju parāde

Franchise Expo Paris izstāde ir pazīstama ne tikai ar savu plašo starptautisko vērienu, bet arī ar biznesa koncepciju daudzveidību, kas pārstāv dažādas nozares un tirgus segmentus.
Svētdiena
26.03.2017
24 valstis, 530 izstādes dalībnieku, simtiem parakstītu franšīzes līgumu - noslēdzies gada galvenais franšīzes notikums Eiropā.
 

No 19. līdz 22.martam Parīze bija kļuvusi par Eiropas franšīzes centru. Jau 36. reizi tur norisinājās lielākā franšīzes izstāde Eiropā – Franchise Expo Paris, kas šogad bija pulcējusi vairāk nekā 530 dalībnieku no visas pasaules. Šogad izstādē piedalījās aptuveni 460 franšīzes zīmoli. Lielākais izstādes dalībnieku skaits bija no Francijas, taču izstādē bija skatāmas arī 138 ārzemju franšīzes sistēmas no 23 valstīm - Brazīlijas, Krievijas, ASV, Spānijas, Nīderlandes, Taizemes un citām - padarot šo pasākumu par patiešām starptautisku notikumu. Tāpat izstādē bija pārstāvētas arī dažādu valstu nacionālās un starptautiskās asociācijas, kā arī dažādu nozaru pakalpojumu uzņēmumi, kas apkalpo franšīzes sektoru (juridiskie, finansu, vadības konsultāciju uzņēmumi u.c.). Četru dienu laikā izstādi Francijas galvaspilsētā apmeklēja 36 000 apmeklētāju.

Nākamā pēc Francijas pārstāvēto franšīzes zīmolu skaita ziņā bija Itālija. 38 itāļu izstādes stendos varēja satikt tādu pasaules slavenu zīmolu pārstāvjus kā ILLY Caffe, the United Colors of Benetton, Geox u.c. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, kad no ASV, kas ir attīstītākais franšīzes tirgus pasaulē, izstādē piedalījās tikai nedaudz vairāk par duci franšīžu, šogad bija atbraukušas 26 franšīzes sistēmas, tajā skaitā, Anytime Fitness, Chem-Dry, Papa John’s, Carl’s Jr, Sketchers un Subway. Liels skaits franšīzes koncepciju, kā jau ierasts, bija ieradies no kaimiņvalsts Spānijas (15). Pazīstamākās no tām bija Nature House- uzņēmums, kas piedāvā uztura bagātinātājus un konsultē par veselīgu uzturu, kā arī apģērbu veikalu franšīze Mango. Bez itāļu, spāņu un amerikāņu zīmoliem, izstādē piedalījās arī biznesa koncepcijas no Lielbritānijas (8), Nīderlandes (7), Vācijas (5), Beļģijas (Leonidas), Dānijas (BoConcept), Krievijas (KillFish, SushiWok u.c.) un Kanādas.

Foto: HEAVENS stends un pārstāvji Franchise Expo Paris izstādē (J.Griķa pers.arhīvs)

Centrālās un Austrumu Eiropas reģionu visplašāk pārstāvēja franšīzes no Serbijas (5), turklāt izstādē bija izvietots arī Serbijas nacionālais stends. Šogad izstādē startēja arī mēbeļu veikalu franšīze no Latvijas - HEAVENS, kas Latvijā labāk pazīstama ar zīmolu Nakts Mēbeles. Čehija bija pārstāvēta ar vienu franšīzi - komandas spēli Quickgame, bet no Lietuvas piedalījās maksājumu sistēma Paysera. Izstādē ar stendu piedalījās franšīzes konsultāciju grupa PROFIT system group, kas bija sapulcējusi reģionālo biroju vadītājus un konsultantus no dažādām valstīm, tajā skaitā Polijas, Rumānijas, Ungārijas, Čehijas, Serbijas, Lietuvas un Latvijas (FRANCITY).

Foto: Franchise Expo Paris (Profit system)

Franchise Expo Paris izstāde ir pazīstama ne tikai ar savu plašo starptautisko vērienu, bet arī ar biznesa koncepciju daudzveidību, kas pārstāv dažādas nozares un tirgus segmentus. Neapšaubāmi, starp franšīzēm atkal dominēja ēdināšanas sektors ar vairāk nekā 60 pazīstamiem zīmoliem. Piedāvāti tika franšīzes restorāni ar franču virtuvi, dažādas konditorejas, pankūku kafejnīcas, šokolādes bāri, kafiju bāri, restorāni u.c. Liela apmeklētāju interese bija par fast food un fast casual ēdināšanas koncepcijām- hamburgeriem, picām, ceptām vistiņām, sviestmaizēm un meksikāņu ēdieniem. Interesanti, ka, pretēji pasaules tendencēm, Francijā joprojām bija vērojama liela interese attiecībā uz saldēta jogurta franšīzes koncepcijām. Pie šiem stendiem veidojās garas apmeklētāju rindas. Parīzes izstādē bija pārstāvēts arī pilns viesnīcu koncepciju spektrs, sākot no nelielām budžeta B&B, beidzot ar luksusa klases viesnīcām.

Bez viemīlības nozares uzņēmumiem izstādē varēja apskatīt daudz dažādus modes zīmolus – apģērbu, apavu, rotaslietu un aksesuāru veikalus), pārtikas mazumtirdzniecības veikalu tīklus (Intermarche, SPAR u.c.), izklaides koncepcijas, fitnesa un labsajūtas jomas franšīzes. Un pat tas vēl nebija viss. Koncepciju pārpilnību papildināja 3D druka, banku un apdrošināšanas kompāniju filiāļu tīkli, elektronisko cigarešu veikali, ziedu veikali, svešvalodu skolas, auto rezerves daļas, šokolādes veikali, parādu piedziņas uzņēmumi, inovatīvi mobilo ierīču uzlādes risinājumi, virtuālās realitātes koncepcijas un daudzi citi biznesa modeļi.

Foto: Business Lounge (Profit system)

Daudzajiem tūkstošiem biznesa uzsācēju bija iespēja izglītoties vairāk nekā 100 bezmaksas konferencēs un semināros, veltītos franšīzes biznesa modeļa tēmai. Savukārt, patīkamā un mierīgā Business Lounge atmosfērā izstādes dalībnieki pie kafijas krūzes vai šampanieša glāzes varēja dibināt kontaktus ar potenciālajiem partneriem, investoriem vai piegādātājiem.

Franchise Expo Paris izstāde izceļas ar augstu efektivitāti, ko apliecina arī statistikas dati. Saskaņā ar Parīzes izstādes organizatoru datiem 76% franšīzes izstādes apmeklētāju plāno viena gada laikā uzsākt savu biznesu, kas arī ir viņu galvenais izstādes apmeklējuma mērķis. Izstādes dalībnieku aptaujas arī apstiprina šos statistikas datus - 75% no franšīzes tīkliem, kas pagājušajā gadā piedalījās izstādē, norādīja, ka jau izstādes laikā (vai uzreiz pēc tās) viņi noslēdza franšīzes līgumu vai nodomu protokolu ar uzņēmējiem vai investoriem.

Arī nākamgad FranchiseINFO.lv piedāvās saviem lasītājiem iespēju apmeklēt šo krāšno un vērienīgo biznesa gadatirgu bez maksas. Sekojiet informācijai mūsu portālā.


Žurnāliste