“Kompānijas ienākumi ir inovāciju summa”

Rīgas birojs tika atvērts šī gada februārī, taču jau līdz gada beigām plānots nekustamo īpašumu aģentu skaitu palielināt līdz 86.
Piektdiena
31.03.2017
Šāda filozofija parasti nesaistās ar nekustamo īpašumu starpniecības jomu, taču tieši šajā sektorā pie mums Latvijā ir ienākusi inovatīva franšīze Etagi.com.
 

Uzņēmuma līdzīpašnieks Aleksandrs Abramovs pastāstīja FranchiseINFO.lv lasītājiem par savu pieredzi ar franšīzes izvēli un attīstību.

Kā vispār radās doma par sava biznesa uzsākšanu nekustamo īpašumu jomā?
Ar nekustamiem īpašumiem man ir bijusi saistība arī iepriekš. Esmu daudzus gadus aktīvi darbojies un guvis pieredzi ne tikai Latvijā, bet arī ASV, Ukrainā un Krievijā. ASV man bija iespēja iepazīt vairākas lielas sistēmas kā Re/Max un Century 21. Latvijas nekustamo īpašumu tirgū veiksmīgi darbojos kopš 2005.gada. Tā, piemēram, 2008.gadā, īsi pirms ekonomiskās krīzes, manā uzņēmumā “Ava Holding” strādāja 120 aģenti.

Kāpēc Jūs izvēlējāties tieši Etagi.com franšīzi?
Franšīzes biznesā ir 4 ļoti svarīgi faktori, kuriem vērts pievērst uzmanību. Tie ir – zīmols, kas ir svarīgs, bet ne pats galvenais faktors, uzņēmuma biznesa modelis, biznesa procesi un uzņēmuma iepriekšējie panākumi. Mūsu darbības jomā ļoti svarīgs ir sistemātiskums, jo nekustamo īpašumu bizness ir grūti tiražējams bizness, tā kā tas ir atkarīgs no cilvēkiem. Pirms franšīzes iegādes es veicu padziļinātu franšīžu analīzi. Piemēram, ASV nekustamo īpašumu franšīzes paļaujas uz MLS (multi listing system), kas ir atslēgas faktors viņu sistēmās. Kad aģentus kaut kādu iemeslu dēļ atslēdz no šīs sistēmas, var teikt, ka līdz ar to izbeidzas arī viņu karjera. Etagi.com izveidotājs Ildars Husianovs ir matemātiķis, pateicoties kuram uzņēmums ir vērsts ar skatu uz nākotni - tas ir inovatīvs un digitalizēts. Uzņēmumā strādā aptuveni 60 IT speciālisti, kuri apmeklē visas svarīgākās konferences no ASV līdz Āzijai. Investīcijas IT infrastruktūrā sastāda ap 1,5 miljonu EUR gadā, turklāt tās katru gadu pieaug. Procesi ir sakārtoti, spēcīgs uzsvars ir uz personāla vadību un komandu. Uzņēmuma filozofijas pamatā ir tēze “kompānijas ienākumi ir inovāciju summa”.

Vai ir viegli iegādāties Etagi.com franšīzi?
Etagi.com saņem lielu daudzumu pieteikumu. Vidēji 9 no 10 tiek atteikts. No Latvijas jau arī tika saņemti vairāki pieteikumi, taču līdz šim visiem bija atteikts. Pats galvenais ir potenciālā franšīzes ņēmēja pieredze, kompetences un komanda. Tas viss tiek rūpīgi izvērtēts.

Kādi ir Jūsu franšīzes nosacījumi?
Mums ir piešķirtas master-franšīzes tiesības uz Baltijas valstīm, kas dod ekskluzīvas tiesības gan vērt savus birojus šajā reģionā, gan arī piesaistīt citus franšīzes partnerus jeb sub-franšīzes. Arī finansiālie nosacījumi mums ar partneri likās pievilcīgi, piemēram, royalty maksājums ir 4%, kas ir zemāks nekā citām līdzīgām mūsu nozares franšīzēm.

Kādu apmācību nodrošina franšīzes devējs?
Sākotnējā apmācība ilga vienu mēnesi un aptvēra visus biznesa vadības aspektus. Papildus tam tīklā notiek arī regulārās apmācības un direktoru stažēšanās.

"Nepieciešams detalizēti izpētīt franšīzes devēja biznesa modeli un pārliecināties, kā tas darbosies vietējā tirgū" - A.Abramovs, Etagi.com masterfranšīzes turētājs Baltijas valstīs

Cik pašlaik darbinieku strādā Rīgas ofisā?
Rīgas birojs tika atvērts 16.februārī. Mūsu komandā bija 25 aģenti. Līdz gada beigām plānojam palielināt aģentu skaitu līdz 86.

Vai plānojiet atvērt vēl arī citus birojus Rīgā vai Latvijas reģionos?
Latvijā pietiek ar vienu lielu ofisu ar kopējo darbinieku skaitu no 150-200 cilvēkiem. 2008.gadā mēs darbojāmies pēc principa nodrošināt klientiem “ofisu soļa attālumā” un mums bija 4 ofisu. Tehnoloģijas attīstās, pašlaik lielākā daļa procesu tiek organizēta attālināti, tādēļ esam sapratuši, un to apliecina arī matemātiskie aprēķini, ka pilsētā ar vienu miljonu iedzīvotāju nav ekonomiska pamatojuma vērt vaļā vairāk par 1 biroju.

Kāpēc Latvijas klientiem būtu jāizvēlas Etagi.com pakalpojumi?
Mēs nodrošinām augstākā līmeņa atbalstu. Katram klientam ir savs virtuālais kabinets. Mūsu cenas ir klientiem saprotamas un zamākas nekā konkurentiem. Etagi.com klients maksā ar prieku, jo viņš gūst psiholoģisko komfortu. Mūsu aģenti uzņemas veikt visu pārdošanas procesu – nodrošina mārketinga pasākumus, izrāda nekustamo īpašumu objektus pircējiem, veic visas pārrunas, palīdz ar dokumentācijas sagatavošanu utt. Latvijā pašlaik nekustamo īpašumu aģentu pakalpojumus lieto ne vairāk kā 30% iedzivotāju. Līdzīga situācija savulaik bija arī Tjumeņā, kad relatīvi zems iedzīvotāju skaits (ap 20-30%) izmantoja starpniecību, taču, pateicoties Etagi.com, pašlaik tas ir pieaudzis jau līdz 70%.

Vai Jūsu attīstība norit atbilstoši ieplānotajam?
Pašlaik ir grūti komentēt šo jautājumu, jo ir pagājuši tikai daži mēneši kopš darbības uzsākšanas un mēs vēl tikai veidojam biznesau. Mēs cītīgi sekojam norādījumiem un droši varu teikt, ka esam pārliecinājušies par kompānijas lielo atbalstu visos procesos. Viss ir rūpīgi aprēķināts – riski, kļūdas, tiek rūpīgi izanalizētas dažādas situācijas un sniegtas rekomendācijas. Uzņēmuma franšīzes sasniedz bezzaudējumu punktu vidēji 3 mēnešu laikā. 95% no franšīzes ņēmējiem jau otrajā gadā atgriež savas investīcijas.

Kādi ir tālākie attīstības plāni?
2017.gadā attīstīsimies Latvijā, bet nākamgad plānojam atvērt biroju Igaunijā vai Lietuvā. Pašlaik mēs veicam tirgus un konkurentu izpēti abās kaimiņvalstīs. Ja atradīsim spēcīgu vietējo partneri, tad, iespējams, apsvērsim domu par subfranšīzi, taču prioritāte noteikti ir attīstīties pašiem šajos tirgos.

Kādu padomu Jūs dotu tiem, kas pašlaik domā par sava biznesa uzsākšanu ar franšīzi?
Šajā lietā noteikti neko nevajag sasteigt. Man patīk kā viens no pasaules menedžmenta guru Ichak Adizes pielīdzina uzņēmuma veidošanu bērna radīšanai – vienmēr pienāk brīdis, kad ir jāsāk barot bērns, naktī jāceļas pie bērna, jāmaina pamperi, jāpērk apģērbs utt. Par to visu jāpadomā jau no paša sākuma. Nepieciešams detalizēti izpētīt franšīzes devēja biznesa modeli un pārliecināties, kā tas darbosies vietējā tirgū. Ja ir tāda iespēja, tad noteikti vajadzētu apmeklēt kādus jau esošus franšīzes ņēmējus, izrunāt, kādi zemūdens akmeņi slēpjas sistēmā. Tāpat ļoti svarīgi ir - kāda franšīzes devēja atbalsta komanda jums palīdzēs uzsākt biznesu, jo šeit daudz ko nosaka cilvēki. Man ir bijusi iespēja iepazīt dažādas pasaules klases franšīzes un esmu sapratis, ka starp tām pastāv lielas atšķirības.

Neskatoties uz salīdzinoši augstu vietējo spēlētāju konkurenci, Latvijas nekustamo īpašumu sektorā šogad ienāk vēl arī citas spēcīgas ārvalstu franšīzes. Vai nebaidaties no konkurences?
Konkurence tirgū virza progresu, visu parādīs tikai darbi. Mums ir visas iespējas un vēlēšanās šeit strauji attīstīties, mūsu tehnoloģijas vairāk atbilst vietējai mentalitātei. Kad klients reāli ieraudzīs un izvērtēs “kas priekš manis ir izdevīgāk”, tad varēs saprast un rekomendēt citiem. Mūsu nelielajās valstīs strādā rekomendāciju reklāma, kad cilvēki viens otram iesaka nekustamo īpašumu aģentus un kompānijas, kas patiešām var reāli palīdzēt. Mēs iekarosim klientu uzmanību ar profesionālu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu, tāpēc ka tajā redzam mūsu misiju. Mūsu vēlme ir palīdzēt katram klientam atrast labāko risinājumu. Mēs saprotam, ka nekustamā procesa iegādes vai pārdošanas process ir ļoti svarīgs etaps katra cilvēka dzīvē, tāpēc piedāvājam šo posmu vienkāršot un iziet sarežģīto ceļu kopā, ciešā mūsu kompānijas Etagi.com ekspertu pavadījumā.


Franšīzes konsultants