Aptuvenā investīciju summa, kas nepieciešama jauna veikala atvēršanai ir 200 000 eiro. “Nakts Mēbeles” lēš, ka ieguldītās investīcijas atmaksājas gada laikā.
Ceturtdiena
11.05.2017
Latvijā labi zināmais uzņēmums "Nakts Mēbeles" attīsta jaunu zīmolu un plāno ieiešanu jaunos tirgos.
 

Uzņēmums “Nakts Mēbeles” Latvijas tirgū pazīstams jau no 1998. gada - ražo matračus un guļamistabas mēbeles. Attīstoties biznesam, tika izveidots otrs zīmols “Pils Matrači”, kas ir ergonomiski kabatatsperu matrači. Uzņēmuma vadītājs Juris Griķis stāsta, ka ar šo zīmolu vēlas ieiet ārzemju tirgū, taču nosaukums nav veiksmīgs starptautiskam tirgum. Tāpēc tika radīts jauns zīmols “Heavens”, ar kuru uzņēmums pašlaik mēģina atrast sadarbības partnerus ārvalstīs. “”Nakts Mēbeles” ir vietējā tirgus zīmols, kam ir sava mazumtirdzniecības koncepcija. Starptautiskā mērogā esam gatavi startēt ar zīmolu “Heavens”. Sākotnēji tā ietvaros piedāvājām tikai īpaši tam radītus “Heavens” matračus, taču tagad pieejama arī “Pils Matraču” kolekcija un citas guļamistabas mēbeles. Esam izstrādājuši arī zīmola vadlīnijas un šo konceptu piedāvājam franšīzes ņēmējiem,” skaidro J. Griķis.

Partnerus meklē izstādēs

Sadarbības partneri ārzemēs tiek meklēti, piedaloties lielākajās franšīzes izstādēs Eiropā. Piedalīšanās tajās prasa lielus finansiālus ieguldījumus un pacietību, jo jākonkurē ar pasaulē atpazīstamiem zīmoliem. Šobrīd ar mērķtiecīgu un pacietīgu darbu viens veikals ir atvērts Baltkrievijā. Tas darbojas pārbaudes režīmā. Vēl ārpus tradicionāli interesantajiem Eiropas tirgiem uzņēmumu interesē arī, piemēram, Kaukāza reģions, Krievija un Gruzija: “Franšīzes biznesa modeli atklāju tikai nesen, taču ir skaidrs, ka izstādes ir galvenā atslēga gan lai atrastu jaunus partnerus – potenciālos franšīzes ņēmējus, gan lai tiktu tirgos, kas mūs interesē,” pārliecināts ir Juris. Viņš arī piebilst, ka ārzemniekos valda skepse par mazo valstu piedāvāto pakalpojumu un produktu kvalitāti. Tomēr, apskatot uzņēmuma veikalus un ražotnes Latvijā, domas strauji mainās. Pateicoties uzrādītajai kvalitātei, šobrīd norisinās aktīvas pārrunas ar potenciālu franšīzes sadarbības partneri no Francijas.

Pagaidām uzņēmums izstrādājis vienu franšīzes modeli, ko piedāvā interesentiem, tomēr tas nav viennozīmīgs. Ar potenciālo partneri notiek pārrunas, kurā abas puses apspriež izstrādātā modeļa stiprās un vājās puses, iespējas un draudus. J. Griķis uzskata, ka tikai šādi var izveidot piemērotāko biznesa modeli katras valsts tirgum: „Mūsu zīmols pasaules tirgū nav ļoti atpazīstams, tāpēc nevaram diktēt savus noteikumus. Es ticu – kad izdosies pirmie pilotprojekti, situācija mainīsies un arī citas valstis pievērsīs uzmanību mūsu piedāvātajai franšīzei.” Franšīzes piedāvājumā ir noteikta fiksēta franšīzes maksa, taču pirms veikalu atvēršanas nauda no sadarbības partneriem netiek prasīta. Svarīgi, lai potenciālajam franšīzes ņēmējam būtu pieredze tirdzniecībā.

"Vēlos, lai mani darbinieki, ģimene un arī es pats būtu laimīgs. Es necentīšos aptvert visu pasauli uzreiz. Vēlos, lai uzņēmums augtu pamazām bez milzīgiem upuriem un ambīcijām" - Juris Griķis, uzņēmuma vadītājs

Jāpārzina ne vien produkti, bet arī nosacījumi labam miegam

Aptuvenā investīciju summa, kas nepieciešama jauna aptuveni 200 kvadrātmetru liela veikala atvēršanai ir 200 000 eiro. “Nakts Mēbeles” lēš, ka ieguldītās investīcijas atmaksājas gada laikā. Summā ir iekļauts veikala remonts, interjera iekārtojums, pirmo trīs mēnešu īres maksa un darbinieku atalgojums. Ar šādiem aprēķiniem un produktu klāstu jaunais veikals var veiksmīgi funkcionēt jau pirmos trīs mēnešus. „Minētajā summā iekļaujam arī nepieciešamo veikala sortimentu un biroja iekārtojumu. Partneris pasaka vēlamo formātu, un mēs piedāvājam dizaina modeli, ko vēlāk arī izstrādājam. Partnerim atliek tikai samaksāt cilvēkam, kas to realizē veikala ietvaros,” saka Juris. Franšīzes partnerim tirdzniecības koncepts ir jāievēro. Tas attiecas gan uz veikala iekārtojumu atbilstoši izstrādātajām dizaina pasēm, gan uz tādām niansēm kā vienotām cenu lapām, cenu zīmēm un preču pasūtīšanas politiku.

Veikala darbības sākumā tiek piedāvāts intensīvs apmācību kurss, kas ir sadalīts divās daļās. Pirmais apmācību bloks tiek veltīts izpratnei par miegu un nakts hormonālo darbību ķermenī. Otrajā daļā tiek apgūtas zināšanās par precēm un pārdošanas metodika. Ļoti svarīga ir darbinieku attieksme pret klientiem un viņu reakcija, arī uz dažādām sūdzībām. “Zināšanas par precēm ir ļoti svarīgas, lai pārdevējs spētu pārzināt visu veikalā pieejamo un nekavējoties atbildēt uz klientu jautājumiem. Daudzu gadu laikā esam izstrādājuši jautājumu un atbilžu vadlīnijas. Darbiniekiem stāstām, ko drīkst un ko nedrīkst teikt – ir jāapgūst klientu mijiedarbība. Vislabākā sajūta ir tad, kad klients veikalā ienāk iegādāties spilvenu, bet aiziet ar matraci. Un viņš ir laimīgs!” skaidro J. Griķis.

Nākotnē uzņēmuma īpašnieks iecerējis biznesu attīstīt pakāpeniski. “Vēlos, lai mani darbinieki, ģimene un arī es pats būtu laimīgs. Es necentīšos aptvert visu pasauli uzreiz. Vēlos, lai uzņēmums augtu pamazām bez milzīgiem upuriem un ambīcijām. Manās interesēs nav nospraust lielus un nesasniedzamus mērķus. Viss notiks pakāpeniski,” saka J. Griķis.


Žurnāliste