Ričards Nosevičius / / TT Baltics ģenerāldirektors
Piektdiena
30.11.2018
Starptautiskais ceļojumu organizēšanas milzis TUI beidzot ienāk arī Baltijas valstīs.
 

TUI Lietuvā, Latvijā un Igaunijā pārstāvēs kompānija „TT Baltics”, kura darbojas uz franšīzes pamata. Latvijā dibinātās kompānijas vadītājs Ričardas Nosevičius ir pārliecināts, ka vēl viens ceļojumu organizators Baltijas valstīs savu ceļotāju atradīs. Galvenokārt, jo TUI ir viens no lielākajiem ceļojumu organizatoriem pasaulē, kurš izceļas ar savu sniegto pakalpojumu kvalitāti. 

Piedāvās ceļotājiem lielāku komfortu

Vairāk nekā četrdesmit gadus pastāvošajai TUI grupai Eiropā vien pieder 2222 ceļojumu aģentūras (1600 aģentūras pieder TUI grupai, pārējās darbojas uz franšīzes pamata), sešas aviokompānijas, 150 lidmašīnas, vairāk nekā 380 viesnīcas, 16 kruīza kuģi un citas TUI filiāles, kuras pavisam darbojas 48 valstīs. Ceļotājiem tiek piedāvāti 180 ceļojumu galamērķi un katru gadu tiek apkalpoti vairāk nekā 20 miljoni klientu visā pasaulē.

Baltijas iedzīvotājiem ar TUI pagaidām tiks piedāvāts aizlidot tikai uz trīs tūristu visiecienītākajām valstīm – Turciju, Kipru, Spāniju. Tuvākajos plānos ietilpst arī ceļojumi uz Itāliju. „TT Baltics” tuvāko gadu laikā plāno sniegt ceļojumu pakalpojumus vairāk nekā 50 tūkstošiem ceļotāju visās Baltijas valstīs.

Sarunu biedrs nešaubās, ka uzrodoties vēl vienam pasaulē veiksmīgam tirgus spēlētājam, visvairāk iegūs klienti.  

„TUI organizējamo ceļojumu kvalitāti nodrošina kompleksie pakalpojumi no vienām rokām. Visus pakalpojumus – sākot ar viesnīcas rezervāciju līdz pārvešanai galamērķa valstī realizē TUI kompānija vai tās partneri. Tādēļ izvēlējušies mūsu ceļojumus ceļotāji varēs piedzīvot vēl lielāku komfortu un drošību,” apgalvo R. Nosevičius.

TUI paplašinās tikai augošos tirgos

Pēc „TT Baltics” ģenerāldirektora teiktā, to, ka tūrisma milzis beidzot ienāca Baltijas valstīs galvenokārt noteica tas, ka sakrita franšīzes devēja vēlme attīstīt zīmolu jaunos tirgos ar „TT Baltics”, tajā laikā vēl tikai nākotnes franšīzes ņēmēja, kompetenci.

„TUI attīsta globālo zīmolu jaunos tirgos, īpašu uzmanību veltot Eiropas valstu, Dienvidamerikas un Āzijas tirgum. Lai arī Baltijas valstis globālā kontekstā ir nelielas, taču tūrisma pakalpojumu nepieciešamība Lietuvā, Latvijā un Igaunijā intensīvi pieaug.  Tieši tas ieinteresēja TUI īpašniekus,” teic R. Nosevišius.

Pagājušajā gadā vien Baltijas tūrisma tirgus audzis par 15%. Šogad gandrīz par ceturtdaļu. „TT Baltics” ģenerāldirektors prognozē, ka nākamgad tirgus augs ne mazāk kā par 20%, tādēļ arī nepieciešamība pēc tūrisma pakalpojumiem, jo īpaši augstas kvalitātes, katru gadu tikai pieaugs.

Franšīze – gan iespēja, gan saistības

Baltijas valstīs TUI zīmolu pārstāvošā uzņēmuma vadītājs ir gandarīts, ka starptautiskā zīmola ienākšana Baltijas valstīs noritēja gludi.  Visās trijās Baltijas valstīs ir nodibināti biroji, izveidotas profesionālu darbinieku komandas.

Pēc R. Nosevičiaus teiktā, iespēja pārstāvēt vienu no lielākajiem ceļojumu organizatoriem pasaulē ir ne tikai liela atbildība, novērtējums, bet arī jaunas  iespējas.

„Piederība globālam zīmolam mums sniedz milzīgu zināšanu bagāžu. Taču nozīmīgākais ir tas, ka iegādājoties TUI franšīzi mēs ieguvām iespēju tirgot fantastiski noslīpētus produktus un pakalpojumus, kuri tirgū izceļas ar ceļotājiem sniegto kvalitāti un komfortu. Tā gatavs produkts mums pats par sevi piešķir ekskluzivitāti ceļotāju acīs,”  ir pārliecināts „TT Baltics”vadītājs.

Tomēr, tam, lai franšīze veiksmīgi iesakņotos jaunajā tirgū un atrastu savu klientu, nepietiek vien ar atpazīstamu zīmolu. Lai arī cik veiksmīga būtu franšīze citos tirgos, nav iespējams sasniegt nospraustos rezultātus bez kompetentas komandas.

„Ja lielisks produkts nonāk nepareizās rokās, veiksme var uzgriezt muguru. Ir ļoti svarīgi, lai ar augstas kvalitātes produktu vai pakalpojumu strādātu profesionāli cilvēki.  Tad veiksme ir abu pušu rezultāts – franšīzes īpašnieks sniedz „know how” un labi sagatavojies franšīzes ņēmējs to pienācīgi izmanto,” skaidro R. Nosevičius.

Pēc „TT Baltics” ģenerāldirektora teiktā: „TUI spēja atrast piemērotus cilvēkus, kuri liekot lietā savu kompetenci, ilggadējo pieredzi un plašo paziņu loku varētu īstenot kompānijas attīstības vīziju, ir viens no veiksmes stūrakmeņiem, kas palīdz starptautiskam zīmolam veiksmīgi paplašināties visā pasaulē.

Trīs svarīgi soļi ieejot franšīzes biznesā

Jebkuram uzņēmējam, kurš domā par starptautiska zīmola franšīzi, R. Nosevičius iesaka izvērtēt savu kompetenci, iemaņas un tirgus pārzināšanu.

„Baltijas valstu tirgi ir nelieli, konkurence augsta, tādēļ pieredze un atbilstošas zināšanas samazina jauna zīmola ienākšanas šķēršļus,” apgalvo daudzus gadus citā starptautiskā tūrisma firmā strādājušais sarunu biedrs.

Pirms jauna produkta vai pakalpojuma ievešanas tirgū, R. Nosevičius iesaka vispirms veikt tirgus izpēti, aprunāties ar ilggadējiem tirgus dalībniekiem un izprast klientu vajadzības.

„Vienmēr ir vieglāk, ja vismaz viens cilvēks komandā jau iepriekš pārzina tirgu, kurā tiek plānots ieiet,” iesaka sarunu biedrs.

Otrais svarīgais solis – atklāta un labvēlīga sadarbība ar franšīzes devēju sarunu posmā. Pēc R. Nosevičiaus teiktā, labvēlīga attieksme no pašām pirmajām sadarbības minūtēm palīdz izvairīties no problēmām nākotnē.

Trešais solis – skaidri nosaukt, kādus mērķus un rezultātus vēlaties sasniegt.

Abām pusēm ir jāvienojas, kāds rezultāts tām ir labs.  Jābūt skaidrai kopējai izpratnei par to, cik ilgā laikā ir jāsasniedz rezultāti. Kad abas puses – franšīzes devēji un franšīzes ņēmēji vienojas par šīm lietām, un ir ieinteresēti kopīga mērķa sasniegšanā, ir daudz vieglāk uz to tiekties un saņemt nepieciešamo palīdzību,” apgalvo „TT Baltics” vadītājs.


No globālā tirgus spēlētāja ienākšanas Baltijā ieguvēji būs klienti
Žurnāliste

populārs forumā