Otrdiena
26.11.2019
Maple Bear ienāk Centrālās un Austrumeiropas reģionā.
 

Kādas izmaiņas tas radīs šī reģiona valstīs un kāpēc? Kas ir tik īpašs Maple Bear izglītības sistēmā?

Izglītības sistēmas lielākajā daļā attīstīto sabiedrību, ieskaitot šī reģiona valstis, vēsturiski ir koncentrējušās uz tiešu faktu un metožu mācīšanu. Tomēr šis informācijas sniegšanas modelis ir ievērojami mainījies jauno tehnoloģiju rezultātā, kuras nodrošina neierobežotu piekļuvi zināšanām un informācijai. Šajā kontekstā izglītības sistēmu loma vairs nav zināšanu izplatītāja, bet drīzāk pamatkompetenču apguves veicinātāja, kas ir ļoti svarīgi studentu sagatavošanā mūsdienu laikmeta izaicinājumiem.

21. gadsimta izaicinājumi rada jaunas prasības sabiedrībai un līdz ar to arī izglītības sistēmām, kuru uzdevums tagad ir izglītot paaudzi, kas saskaras ar nepieredzēti lielu sociālo, vides, ekonomisko un tehnoloģisko izmaiņu ātrumu. Kanāda ir pioniere starp tām valstīm, kuras savu izglītības sistēmu pielāgo 21. gadsimta prasmju koncepcijai. Kopš 1994. gada valsts izmanto metodoloģiju, kas pilnībā koncentrējas uz galveno prasmju apgūšanu, kas ļaus gūt panākumus nākotnē.

Mērķis ir attīstīt ilgtspējīgas sabiedrības sociāli aktīvus cilvēkus, vadītājus, kuri spēj efektīvi pielāgoties straujām pārmaiņām. Uzsvars izglītībā tiek mainīts no faktu sniegšanas, kuri ātri var novecot, uz modeli, kas vērsts uz sociālo, “mīksto” prasmju attīstību.

Maple Bear kultivē mācību vidi, kas mudina studentus kļūdīties. Kad studenti nebaidās kļūdīties un zina, ka kļūdas ir mācību procesa sastāvdaļa, viņi kļūst pašpārliecinātāki un attīsta uz izaugsmi orientētu domāšanas veidu.

Atšķirībā no parastās prakses licencētajās/ starptautiskajās skolās, Maple Bear neīsteno tikai “ārzemju” mācību programmu. Vietējās un Kanādas mācību programmas, īstenībā, tiek sajauktas un apvienotas. Ko tas īsti nozīmē? Kādu valodu jūs lietojat?

Maple Bear skolas ir vietējās skolas, nevis starptautiskās skolas. Tās ir reģistrētas kā vietējās skolas, kas atbilst vietējiem izglītības noteikumiem, piedāvājot pilnās vietējās izglītības programmas kopā ar Kanādas programmu un Kanādas mācību metodoloģijām.

Ieejot jaunajā valstī, mēs veidojam mācību rezultātu, ko pieprasa izglītības ministrija, un tādu, kuru nodrošina Maple Bear mācību programma, etalonu. Mēs pārliecināmies, ka mūsu Maple Bear mācību programmā tiks ņemti vērā vietējie rezultāti. Parasti to dara un pat pārsniedz. Tomēr atšķirīgais ir tas, kā mēs mācām. Tātad, apkopojot, mēs ņemam visu iespējamo no Kanādas un vietējās valsts un apvienojam tos. Mēs audzējam vietējos bērnus ar pasaules pilsoņu domāšanu!

Raugoties no valodas viedokļa, katrai valstij ir savdabīgi noteikumi, kas mums jāievēro. Lielākajā daļā gadījumu KG līmenī tā ir pilnīga imersija angļu valodā. Mēs atvērsim mācību plānu vietējai valodai līdz KG beigām. Pirmsskolā tā ir pilnībā bilingvālā sistēma.

Jūs jau esat testējuši šo bilingvālo mācību programmu dažādās vidēs un valstīs pasaulē. Tātad, ņemot vērā jūsu pieredzi, kādas ir priekšrocības, kāpēc tas ir tik svarīgi?

Kanāda pēc izcelsmes ir bilingvālā valsts. Divvalodība ir mūsu DNS. Mums ir pieredze angļu valodas imersijas apmācībā, pateicoties mūsu divām “mājas” valodām. Līdztekus metodoloģijai Kanāda ir pasaules līdere bilingvālās imersijas izglītības nodrošināšanā. Pētījumi pierāda, ka, jo ātrāk bērni saskaras ar otro valodu, jo labāks dzīves sākums viņiem būs. Divvalodība tomēr ir priekšrocība, kas ir vairāk nekā brīva komunikācija divās valodās. Tā uzlabo dažādas garīgās funkcijas un uzlabo sociālās prasmes. Saskaņā ar vairākiem nesenajiem pētījumiem bilingvālajiem bērniem ir lielāka spēja koncentrēties, iesaistīties vairāku uzdevumu veikšanā, socializēties, pielāgoties pārmaiņām un risināt problēmas. Tā arī aizkavē dažas slimības, piemēram, Alcheimera slimību un demenci, līdz 5 gadiem.

Mēs redzam, ka Maple Bear ienāk kā pārbaudīta, visaptveroša izglītības sistēma, kurai ir pilns spektrs - no pirmsskolas līdz augstskolai. Vai jūs plānojat piedāvāt un attīstīt pilnu spektru arī šajās valstīs?

Maple Bear ir izstrādājis mācību programmu bērniem vecumā no 6 nedēļām līdz 18 gadīgajiem vidusskolas absolventiem. Parasti mūsu skolās visā pasaulē mūsu partneri sāk ar pirmsskolas līmeni un pēc tam turpina ar pamatskolu. Skolas īpašnieks izlemj, kuru izglītības līmeni viņš vēlas piedāvāt savā valstī, taču mūsu padoms ir sākt ar pirmsskolu un pēc tam turpināt attīstību līdz pamatskolai.

Attiecībā uz franšīzes sadarbību, kādi ir vispiemērotākie partneri? Esošās izglītības iestādes vai…? Kādām prasībām tām jāatbilst?

Mūsu partneris varētu būt ikviens, kurš aizraujas ar izglītību un atbalsta mūsu vērtības. Viņiem nav nepieciešama pedagoģiskā izglītība, taču pieredze uzņēmējdarbībā/ vadībā ir priekšrocība. Mēs esam novērojuši 3 potenciālo īpašnieku tipus, kas sazinās ar mums:

Esošie privātie bērnudārzi - (kuros mācībspēki brīvi pārvalda angļu valodu un kuri vēlas izcelties konkurentu vidū, piedāvājot mūsdienīgu un atzītu mācību metodiku ar pieredzējuša tīkla tirgus atbalstu un rekomendācijām.

AOV skolu īpašnieki, kuri vēlas paplašināt savu izglītības piedāvājumu un izveidot skolas

Uzņēmēji - ar pieredzi izglītības nozarē un bez tās, kuri vēlas ienākt izglītības pakalpojumu tirgū, izmantojot spēcīgu globāla zīmola atbalstu.

Ko viņi iegūs no šīs sadarbības - kāpēc viņiem vajadzētu iegādāties franšīzi, nevis pirkt atsevišķu licenci vai patstāvīgi atvērt skolu?

Tiklīdz mūsu partneris parakstīs dokumentus ar Maple Bear, viņš saņems pastāvīgu atbalstu no lielā izglītības jomas ekspertu tīkla, kas strādā 19 valstīs un darbojas vairāk nekā 400 skolās. Pirmais solis būs Kanādas virtuālā akadēmiskā direktora iecelšana jaunajā skolā, kurš strādās roku rokā ar vietējo akadēmisko komandu un sekos skolotāju sniegumam un mācību programmas ieviešanai.

Otrais solis attiecas uz apmācību. Skolotāju kvalitāte ir Kanādas izglītības stiprā puse. Pirmsākumi meklējami skolotāju izglītības programmās, kuras ir ļoti izvēlīgas un kuras pārņemtās no labākajām augstskolām, un visas savas karjeras laikā turpina pilnveidoties, apgūstot tālākizglītības programmas, kas paredzētas Kanādas skolotājiem. „Maple Bear” ir izdevies reproducēt Kanādas ekosistēmu savā skolu tīklā. Mums ir 200 treneru komanda visā pasaulē. Viņi nodrošinās vairāku nedēļu apmācību un pēc tam vismaz 2 reizes gadā brauks atpakaļ, lai sniegtu turpmāko apmācību. Par apmācības saturu lems virtuālais akadēmiskais direktors un vietējā akadēmiskā komanda, pamatojoties uz skolotāju vajadzībām.

Šis atbalsts nav kaut kas tāds, ko kāds redzēs parastajā licencēšanas sistēmā.

Turklāt Kanādas eksperts reizi gadā apmeklēs un novērtēs skolu. Šī nav kontrole; tas palīdzēs nepārtraukti uzlabot skolu visos aspektos. Vecākiem ir tiešām svarīgi parādīt viņiem, ka kāds rūpējas par izglītības kvalitāti un skolotāju sniegumu.

Un nobeigumā tiks sniegts pastāvīgs atbalsts, sākot ar biznesa plānu, skolas projekta plānošanu, izveidošanu un vadīšanu. Mūsu partneri gūs labumu no mūsu tīkla atbalsta ne tikai sākumā un ieviešanas laikā, bet arī notiekošajos Personāla atlases procesos, komunikācijā un PR un operācijās.

Visbeidzot, cik daudz līdzekļu viņiem jāinvestē?

Sākotnējā ieguldījuma kopējās izmaksas sākas ar 50 000 eiro un var mainīties galvenokārt atkarībā no telpām, valsts un projekta mēroga. Šajā naudas summā ir iekļauta maksa par franšīzi.

Pašlaik mums ir 50% atlaide katram pirmajam franšīzes ņēmējam, kurš savā valstī atklās pirmo Maple Bear.


Žurnāliste

populārs forumā