30.05.2017

RE/MAX piedāvā franšīzes Latvijā

RE/MAX 40 gadu laikā ir ne tikai pierādījis sava franšīzes modeļa dzīvotspēju, bet ir kļuvis par vienu no pasaulē vadošajiem nekustamo īpašumu uzņēmumiem.

Tagad tas ienācis arī Latvijas tirgū un piedāvā gan uzņēmumiem, kas jau darbojas nekustamo īpašumu jomā, gan tiem, kas vēlas tikai uzsākt savu biznesu šajā nozarē, iespējas to darīt ar visā pasaulē pazīstamu zīmolu. “Uzņēmuma mērķis ir atbalstīt esošos un potenciālos uzņēmējus – mūsu franšīzes partnerus. Kļūstot par partneri, kas strādā RE/MAX tīklā, ir daudz lielākas iespējas gan atrast pircēju nekustamajam īpašumam ārpus valsts robežām, gan atrast piemērotu nekustamo īpašumu savam klientam, kā arī piesaistīt ārvalstu investīcijas īpašuma attīstīšanai Latvijā,” saka Latvijas reģiona vadītājs Rinalds Tērs.

re/max logo

RE/MAX Latvija reģionālais vadītājs R.Tērs kopā ar RE/MAX INTEGRA uzņēmumu grupas vadītāju un līdzdibinātāju Franku J. Polzleru.

Uzņēmums ar ļoti labiem panākumiem darbojas arī Latvijas kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā. RE/MAX Latvijas tirgū jau ienāca pirms 10 gadiem, kad pārstāvniecības tiesības Baltijā bija uzņēmumam no Islandes. Tā kā tiesības strādāt šajā tirgū netika pagarinātas, tad RE/MAX savu darbu šeit neturpināja. Tagad ir izveidota jauna un ambicioza komanda, kas jau veiksmīgi ir uzsākusi darbu. “RE/MAX ir augsti standarti, kas nodrošina kvalitāti un pievienoto vērtību gan franšīzes īpašniekam, gan nekustamo īpašumu aģentiem, gan klientiem. Ceru, ka tagad Latvijā šis biznesa modelis iedzīvosies līdzīgi, kā tas jau ir noticis kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā. RE/MAX Latvija komandai ir jāizveido jauna kultūra nekustamo īpašumu biznesā Latvijā saskaņā ar saviem standartiem. Šis ir arī mans izaicinājums, kas motivē,” saka Biznesa attīstības vadītājs Oskars Skreija.

Pārrunas, finanšu avots un biznesa plāns

RE/MAX šobrīd meklē franšīzes partnerus Latvijā. R.Tērs atzīst, ka interese ir liela tieši pieejamā ārvalstu partneru tīkla dēļ, taču nosacījumi franšīzes tiesību saņemšanai ir diezgan strikti. “Sākotnēji mēs organizējam interviju – iepazīšanos. Svarīga ir gan kandidāta pieredze, gan spēja attīstīt savu uzņēmumu. Ne mazāk būtisks ir arī finansējuma avots. Tā kā franšīzes iegāde paredz savu naudas līdzekļu ieguldīšanu, tad mums ir jāsaprot, no kurienes būs nauda. Vēl viens posms ir biznesa plāna sastādīšana. RE/MAX ir biznesa plāna forma, kas ir jāaizpilda,” stāsta R. Tērs.

re/max logo

Rinalds Tērs pievieno Latvijas karogu pārējo valstu karogiem RE/MAX centrālajā birojā Denverā, Kolorado štatā, ASV.

Ja kandidāts tiek atzīts par atbilstošu, viņš saņem gan franšīzi ar tiesībām lietot globālā uzņēmuma zīmolu, gan arī reģionālā biroja atbalstu biznesa attīstīšanā. Franšīzes ņēmējs iegūst tiesības izmantot globālo RE/MAX platformu. Apmācības par tās lietošanu organizē reģionālais birojs. Platformā pieejamas dažādas apmācību programmas, padomi franšīzes biznesa vadīšanā un nekustamo īpašumu aģentu rekrutēšanā. Tāpat ir iespēja apmeklēt dažādus pasākumus – gan tos, kurus organizē vietējais reģionālais birojs un citas RE/MAX filiāles, gan tos, kurus var uzskatīt par lielākajiem nozares pasākumiem pasaulē. Franšīzes partneris arī tiek iesaistīts visās mārketinga aktivitātēs, ko organizē franšīzes devējs – šajā gadījumā reģionālā pārstāvniecība Latvijā. Par iespējām atpelnīt investīcijas R. Tērs saka – atkarīgs no uzņēmuma un tā vadītāja. Taču viņš prognozē, ka to iespējams izdarīt viena gada laikā, varbūt pat ātrāk.

Panākuma atslēga - aģents

RE/MAX vienmēr uzsver, ka svarīgākais posms franšīzes un kopējā uzņēmuma veiksmē ir nekustamā īpašuma aģents. Viņu atlase un piesaistīšana uzņēmuma sistēmai ir franšīzes partneru uzdevums. “Mēs pievēršam lielu uzmanību un ieguldām daudz resursu, lai aģenti būtu izglītoti un motivēti, kas savukārt veicina augstu novērtējumu no klientu puses,” saka R. Tērs.

RE/MAX tīklā šobrīd ir 111 000 partneru vairāk kā 100 valstīs. Eiropā vien strādā 18 000 aģentu. Viens aģents gadā vidēji noslēdz 17 darījumus - saskaņā ar RE/MAX apkopotajiem datiem šis skaitlis ir uz pusi lielāks kā citos nekustamo īpašumu uzņēmumos. Turklāt vidējais komisiju maksas lielums pasaulē, ko saņem viens RE/MAX aģents, ir 110 000 eiro gadā.

Dalies ar rakstu

Ieva Treija

Žurnāliste