03.12.2017

’Adidas’ mērķis - būt tuvāk cilvēkiem

Sporta preču zīmols ’Adidas’ tiecas turpmāk koncentrēt uzmanību uz digitālo tirgu un savu 13 000 franšīžu veikalu tīkla sakārtošanu.

Uzmanība franšīzes ņēmējiem

adidas Photo Adidas

Uzņēmums noteiks vienotus uzņēmējdarbības standartus visiem pasaules tīklā esošajiem veikaliem.

Vairāk kā simts gadu vecumu sasniegušais sporta apģērbu un apavu ražotājs nesen paziņoja, ka plāno pievērst vēl lielāku uzmanību saviem franšīzes ņēmējiem. Saskaņā ar ‘Adidas’ viceprezidenta Neelendra Singh teikto uzņēmums noteiks vienotus uzņēmējdarbības standartus visiem pasaules tīklā esošajiem veikaliem.

Jau 2013. gadā uzņēmuma vadība no jauna pārskatīja savu pozīciju attiecībā uz franšīzes partneriem un paziņoja, ka vēlas labāk kontrolēt visu savu 13 000 franšīzes veikalu uzņēmējdarbības procesus un rezultātus. Tāpat uzņēmums plāno labāk pārvaldīt arī datus par pārdošanas rezultātiem un klientiem.

Šobrīd speciāli izveidota franšīzes komanda cenšas noteikt visiem ‘Adidas’ franšīzes ņēmējiem piemērojamos standartus. Šādu izmaiņu mērķis – izvairīties no smagiem pārdošanas noteikumu pārkāpumiem un palīdzēt pozicionēt preču zīmi kā augstākās klases preces ražotāju un mazumtirgotāju.

Uzmanība klientiem

‘Adidas’ pavisam nesen laida klajā jaunu mobilo aplikāciju, kura veicinās kontaktu ar klientiem un palīdzēs vēl labāk attaisnot viņu cerības. Ar aplikācijas palīdzību uzņēmums daudz precīzāk varēs noskaidrot, par ko interesējas klienti, kādas ir viņu vajadzības un vēlmes.

Klients, kas būs uzstādījis savā telefonā aplikāciju, varēs saņemt jaunāko informāciju par īpašajiem, tikai viņam atbilstošajiem piedāvājumiem. Piemēram, par savas iemīļotās krāsās sporta apaviem vai piemērota izmēra sporta apģērbu. Īpašie piedāvājumi klientus sasniegs, ņemot vērā viņu iepriekš iegādātās preces, pēdējās skatītās sporta spēles un meklēšanas rezultātus sociālajos tīklos.

Vēl viena aplikācijas priekšrocība – klienti varēs uzreiz saņemt atbildes uz saviem uzdotajiem jautājumiem, kā arī izmantot interneta veikalu.

Pagaidām šī aplikācija darbojas tikai Amerikas Savienotajās Valstīs un Lielbritānijā. Taču 2018. gada pirmajā pusē aplikāciju savās mobilajās ierīcēs varēs uzstādīt arī citu valstu iedzīvotāji gan Apple, gan Android viedtālruņos un planšetdatoros.

„Ar šo ‘Adidas aplikāciju mēs cenšamies uzlabot klientu apkalpošanu un sniegt viņiem jaunu iespēju - ar pāris klikšķu palīdzību pasūtīt savas preces, vērot sava pasūtījuma izpildes gaitu, sazināties ar uzņēmumu un saņemt tikai viņiem atbilstošus aktuālos jaunumus.”- teic Adidas’ digitālās nodaļas vadītājs Josephas Godsey.

Pašlaik vairāk nekā 60% internetā piedāvātās ‘Adidas’ preces tiek nopirktas, izmantojot mobilās ierīces. Uzņēmums sagaida, ka šis skaitlis ievērojami pieaugs nākamo pāris gadu laikā, kad klienti dažādās pasaules valstīs varēs izmantot jauno aplikāciju.

Vācijas uzņēmuma ‘Adidas’ mērķis ir līdz 2020. gadam kāpināt apgrozījumu līdz pat 4 reizēm, kas nozīmē, ka tas pārsniegs 4 miljardus euro robežu. Uzņēmuma pārstāvji tic, ka sakārtots franšīzes veikalu tīkls un jaunā mobilā aplikācija būs vieni no šīs veiksmes stūrakmeņiem.

Dalies ar rakstu

Arta Zakse

Žurnāliste