16.02.2017

Latvijas franšīžu tīkla “Figura Line” veiksmes stāsts

Franšīžu tīkls “Figura Line” ir Latvijas veiksmes stāsts. Pilnīgi viss ir radīts šeit - gan zīmola koncepcija, gan iekārta, kas nodrošina pakalpojumu, gan arī viss produktu sortiments, kas papildina piedāvājuma klāstu.

“Figura Line” studijas piedāvā limfostimulējošās masāžas pakalpojumu. Tas tiek nodrošināts ar Latvijā ražotas iekārtas palīdzību. Uzņēmuma vadītāja Laura Dekšenieks stāsta, ka ideja savulaik radusies, jo viņa pati daudz interesējusies par notievēšanu. Izmēģinājusi dažādus risinājumus un iekārtas, bet neviena nav atbildusi viņas prasībām un gaidītajam rezultātam. Secinājusi, ka jādibina uzņēmums kopā ar vīru un jāražo pašiem. “Līdzīgas iekārtas pasaulē ir tikai pēc izskata. Tāpēc turpinām investēt naudu, lai mūsu piedāvājums būtu interesants, savdabīgs un nodrošinātu labus rezultātus. Tā kā mūsu bizness ir veselība, daudz naudas investējam, lai arī visas iekārtas daļas atbilstu šai koncepcijai. Izvēlamies Latvijas ražotājus,” stāsta L. Dekšenieks.

Figura Line

Piecu gadu laikā ir atvērtas jau vairāk kā 30 "Figura Line" studijas Latvijā un ārzemēs.

Sievietes grib būt skaistas gan mazās pilsētās, gan lielās

2012. gadā tika atvērta pirmā studija un radās pārliecība, ka koncepcija patiešām ir veiksmīga. Drīz vien tika atvērtas vēl divas studijas. Pēc tam pieprasījums auga un nu jau ir kopumā vairāk kā 30 studijas Latvijā un trīs ārpus valsts robežām. “Latvijā esam gan lielajās pilsētās – Rīgā, Liepājā, Ventspilī, Jūrmalā, Daugavpilī -, gan mazajās pilsētās – Preiļos, Krāslavā. Jebkurā vietā pasaulē sievietes vēlas būt skaistas! Lielajās pilsētās ir lielāka maksātspēja, bet mazajās cilvēki ātrāk uzzina par mums un ātrāk iesaistās. 95% no franšīzes veiksmes ir atkarīga no darbiniekiem, jo mūsu pakalpojums nav pirmās nepieciešamības prece - to vajag pārdot. Pārējais veiksmes faktors ir atrašanās vieta un klientu maksātspēja,” uzskata L. Dekšenieks.

Šobrīd tiek meklēti arī sadarbības partneri ārzemēs. Pa vienai studijai jau darbojas Ukrainā, Igaunijā un Somijā. Ir plānots paplašināties Krievijas un Baltkrievijas virzienā, bet vienlaikus interesants ir arī Skandināvijas tirgus. “Gan mēs atrodam, gan mūs atrod,” saka L. Dekšenieks. Konkrētu prasību pret potenciālajiem franšīzes ņēmējiem nav. Labāk gan šajā biznesā veicas sievietēm, un īpaši tām, kas bijušas studijas klientes. Labāk noteikti veiksies arī tiem potenciālajiem partneriem, kam ir pieredze uzņēmējdarbībā. Reizēm vienkārši pēc pirmās sarunas esot skaidrs, ka sadarbība neizdosies. “Mēs uzturam ciešus kontaktus ar saviem franšīzes ņēmējiem, tāpēc mums ir svarīgi, lai partneri būtu ieinteresēti. Mēs atteiksim tiem, kas domā, ka šī ir īslaicīga modes lieta. Mēs esam ieinteresēti ilgtspējīgā biznesā,” saka L. Dekšenieks.

Investīcijas iespējams atpelnīt pusgada laikā

Nepieciešamās investīcijas, lai kļūtu par “Figura Line” franšīzes ņēmēju, svārstās no 12 000 līdz 25 000 eiro. Viss atkarīgs no vietas, kur plānots studiju atvērt. Laika periods, kurā iespējams investīcijas atpelnīt, esot ļoti atšķirīgs. L. Dekšenieks atceras, ka ar veiksmīgākajiem sadarbības partneriem tas noticis jau pirmā pusgada laikā.

No brīža, kad panākta vienošanās, ir vajadzīgs vēl aptuveni viens mēnesis vai pat pusotrs, lai jaunais salons darbību varētu uzsākt. Pirmkārt, katram salonam iekārtas tiek pasūtītas tikai brīdī, kad ir panākta vienošanās ar jauno īpašnieku. Tikmēr tiek iekārtotas telpas, saskaņā ar franšīzes devēja norādījumiem. Ja nepieciešams, ir pieejama arī dizaineru palīdzība. Tāpat jāiegādājas mēbeles. Tālāk jau tiek pārņemtas darba metodes, notiek apmācības, kas pirmajā reizē ir maksas pakalpojums. Ja vēlāk ir nepieciešama jauno darbinieku apmācība, tad tas Latvijas filiālēs notiek bez papildus maksas. Vienoti ir arī mārketinga rīki. Tieši to pareizu izmantošanu īstajā brīdī franšīzes īpašnieki iesaka, ja nepieciešama palīdzība apgrozījuma palielināšanā vai ja attīstība ir apstājusies.

Pārliecinājušies, ka studijas veiksmīgi strādā, paši franšīzes īpašnieki nemitīgi domā par attīstību. L. Dekšenieks uzsver, ka klientiem aizvien jāpiedāvā kaut kas jauns: “Ražojam sava zīmola produktus, kas palīdz realizēt misiju par veselīga dzīvesveida un veselīga skaistuma popularizēšanu. Piemēram, ar uztura bagātinātājiem piedāvājam attīrīt organismu. Ar krēmiem, ko iesakām lietot pēc procedūrām, stimulējam aparāta iedarbību. Reizi divos vai trijos mēnešos piedāvājam aizvien jaunus produktus. Protams, daudz ir dažādu piedāvājumu sadarboties arī ar citu produktu ražotājiem, taču mēs pieturamies pie sava zīmola. Mums ir jābūt pārliecībai, ka produkts ir labs un dod rezultātu. Pastāvīgi uzlabojam arī iekārtu. Esam izstrādājuši dažādus vingrojumu kompleksus. Nevaram un negribam apstāties pie sasniegtā.

Dalies ar rakstu

Ieva Treija

Žurnāliste