Tagad mēs mērķējam uz Baltijas valstīm
Modrý slon Publisher s.r.o tika izveidots 1998.gadā. Kādi bija šie divdesmit gadi?
Pēdējie divdesmit gadi pagāja lielā skrējienā. It sevišķi pēdējie četri gadi, kuru laikā mēs pilnībā pārskatījām mūsu biznesa modeli, un mūsu finanšu rādītāji konstanti ik gadu pieauga par desmitiem procentu. Mums izdevās apvienot grāmatu druku ar izdevniecību. Līdz ar to viss process no sākotnējās idejas par personalizēto grāmatu līdz pat galaproduktam notiek zem viena jumta. Pateicoties franšīzes sistēmai, mēs esam arī strauji attīstījušies starptautiskos tirgos.
Izdevniecības piedāvājumā ietilpst personalizētas grāmatas un didaktiskie materiāli. Kas ir pats populārākais starp Jūsu klientiem?
Bez personalizētām grāmatām mūsu standarta piedāvājumā vēl ir Tangle grāmatas jeb atmiņu spēles. Tomēr personalizētās "leporello" grāmatas, kas ir unikālas visā pasaulē un tiek izgatavotas mūsu izdevniecībā, neapšaubāmi, ir pašas pieprasītākās.
Modrý slon Publisher strauji aug ārvalstu tirgos. Vai veiksmīgi?
Mēs saņemam tikai pozitīvas atsauksmes no mūsu franšīzes partneriem. Kā Master-franšīzes licenžu turētāji viņi novērtē lielisko atbalstu no mūsu puses un tirgus ekskluzivitātes nosacījumus. Šādā veidā viņiem ir tikai jāfokusējas uz sava e-vaikala vadīšanu un pasūtījumu pieņemšanu no saviem pircējiem. Viņi mums pārsūta šos pasūtījumus, mēs tos izpildam un nosūtam atpakaļ mūsu Master-franšīzes partneriem, savukārt viņi tālāk nodarbojas ar pasūtījumu piegādi galapatērētājiem. Master-franšīzes partnera peļņa ir 50% no produktu pārdošanas cenas katrā valstī. Viņu pašu vārdiem runājot, šis ir sapņu darbs. Viņi pārdod brīnišķigus produktus, viņiem nav nepieciešamas noliktavas un biroji. Viss, kas viņiem ir nepieciešams- interneta pieslēgums.
Vai Jūs plānojiet izplesties arī citos tirgos? Kuras valstis Jums šķiet interesantas priekš biznesa paplašināšanas?
Pagājušajā pimdienā mēs parakstījām Master-franšīzes līgumu ar uzņēmējiem no Ungārijas un Bosnijas-Hercogovinas. Citi franšīzes pircēji mums ir no Portugāles un Itālijas, tā kā reģioni ir dažādi un atšķirīgi. Galvenais, ka notiek attīstība un tirgi ir ļoti interesanti. Ar lielu interesi skatāmies Baltijas valstu virzienā, kur piedāvāsim Master-franšīzes līgumu vai nu katrai valstij atsevišķi vai arī visām trim kopā. Tas būs atkarīgs no mūsu potenciālā partnera vēlmēm un iespējām.
Kur Jūs redzat Modry Slon pēc desmit un vairāk gadiem?
Mūsu kopējais mērķis ar mūsu franšīzes partneriem ir izveidot Eiropas mēroga izdevniecību un piedāvāt mūsu klientiem visaugstākās kvalitātes stāstus un ilustrācijas no visas pasaules.

lasīt rakstus

Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
Nesen Prāgā notikušās franšīzes izstādes panākumi liecina par to, ka Čehijā palielinās interese par franšīzes biznesu. Komentāru lūdzām mūsu Prāgas biroja kolēģei Lenkai Novakovai, kas organizēja šo izstādi.
Ko varam mācīties no tā, un kādas iespējas šis tirgus sniedz Baltijas uzņēmējiem?
Sākoties problēmām Krievijas ekonomikā, daudzi Latvijas uzņēmumi ieņēma nogaidošu pozīciju vai arī izvēlējās attīstību citos tirgos. Kāda ir pašreizējā situācija milzīgajā kaimiņu tirgū?
Pasaules lielākais restorānu franšīzes tīkls turpina paplašināšanos, paralēli ieviešot izmaiņas zīmolā un interjera dizainā.
visvairāk lasītais

Franšīzes pirmsākumi meklējami jau viduslaikos, bet pirmo franšīzes sistēmu tādu, kā to saprotam mūsdienu izpratnē, radīja šujmašīnu ražotājs Singer.
Kvestu istabas ar dažnedažādiem uzdevumiem Rīgā ir daudz, un katra mēģina atrast veidu, kā atšķirties.
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.
Jau vairākus gadus Rīgas iedzīvotājus un tūristus priecē inovatīvs restorāns ‘Easy Wine’. Unikālais koncepts ļāvis paplašināt piedāvājumu un šogad atvērts restorāns arī alus cienītājiem ‘Easy Beer’.
- Kad mēs uzsākām biznesu, mūsu plānos nebija franšīze. Taču biznesa izaugsme bija tik pārsteidzoša, ka plāni mainījās.