Tagad mēs mērķējam uz Baltijas valstīm
Modrý slon Publisher s.r.o tika izveidots 1998.gadā. Kādi bija šie divdesmit gadi?
Pēdējie divdesmit gadi pagāja lielā skrējienā. It sevišķi pēdējie četri gadi, kuru laikā mēs pilnībā pārskatījām mūsu biznesa modeli, un mūsu finanšu rādītāji konstanti ik gadu pieauga par desmitiem procentu. Mums izdevās apvienot grāmatu druku ar izdevniecību. Līdz ar to viss process no sākotnējās idejas par personalizēto grāmatu līdz pat galaproduktam notiek zem viena jumta. Pateicoties franšīzes sistēmai, mēs esam arī strauji attīstījušies starptautiskos tirgos.
Izdevniecības piedāvājumā ietilpst personalizētas grāmatas un didaktiskie materiāli. Kas ir pats populārākais starp Jūsu klientiem?
Bez personalizētām grāmatām mūsu standarta piedāvājumā vēl ir Tangle grāmatas jeb atmiņu spēles. Tomēr personalizētās "leporello" grāmatas, kas ir unikālas visā pasaulē un tiek izgatavotas mūsu izdevniecībā, neapšaubāmi, ir pašas pieprasītākās.
Modrý slon Publisher strauji aug ārvalstu tirgos. Vai veiksmīgi?
Mēs saņemam tikai pozitīvas atsauksmes no mūsu franšīzes partneriem. Kā Master-franšīzes licenžu turētāji viņi novērtē lielisko atbalstu no mūsu puses un tirgus ekskluzivitātes nosacījumus. Šādā veidā viņiem ir tikai jāfokusējas uz sava e-vaikala vadīšanu un pasūtījumu pieņemšanu no saviem pircējiem. Viņi mums pārsūta šos pasūtījumus, mēs tos izpildam un nosūtam atpakaļ mūsu Master-franšīzes partneriem, savukārt viņi tālāk nodarbojas ar pasūtījumu piegādi galapatērētājiem. Master-franšīzes partnera peļņa ir 50% no produktu pārdošanas cenas katrā valstī. Viņu pašu vārdiem runājot, šis ir sapņu darbs. Viņi pārdod brīnišķigus produktus, viņiem nav nepieciešamas noliktavas un biroji. Viss, kas viņiem ir nepieciešams- interneta pieslēgums.
Vai Jūs plānojiet izplesties arī citos tirgos? Kuras valstis Jums šķiet interesantas priekš biznesa paplašināšanas?
Pagājušajā pimdienā mēs parakstījām Master-franšīzes līgumu ar uzņēmējiem no Ungārijas un Bosnijas-Hercogovinas. Citi franšīzes pircēji mums ir no Portugāles un Itālijas, tā kā reģioni ir dažādi un atšķirīgi. Galvenais, ka notiek attīstība un tirgi ir ļoti interesanti. Ar lielu interesi skatāmies Baltijas valstu virzienā, kur piedāvāsim Master-franšīzes līgumu vai nu katrai valstij atsevišķi vai arī visām trim kopā. Tas būs atkarīgs no mūsu potenciālā partnera vēlmēm un iespējām.
Kur Jūs redzat Modry Slon pēc desmit un vairāk gadiem?
Mūsu kopējais mērķis ar mūsu franšīzes partneriem ir izveidot Eiropas mēroga izdevniecību un piedāvāt mūsu klientiem visaugstākās kvalitātes stāstus un ilustrācijas no visas pasaules.

lasīt rakstus

Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
Nesen Prāgā notikušās franšīzes izstādes panākumi liecina par to, ka Čehijā palielinās interese par franšīzes biznesu. Komentāru lūdzām mūsu Prāgas biroja kolēģei Lenkai Novakovai, kas organizēja šo izstādi.
Ko varam mācīties no tā, un kādas iespējas šis tirgus sniedz Baltijas uzņēmējiem?
Sākoties problēmām Krievijas ekonomikā, daudzi Latvijas uzņēmumi ieņēma nogaidošu pozīciju vai arī izvēlējās attīstību citos tirgos. Kāda ir pašreizējā situācija milzīgajā kaimiņu tirgū?
Pasaules lielākais restorānu franšīzes tīkls turpina paplašināšanos, paralēli ieviešot izmaiņas zīmolā un interjera dizainā.
visvairāk lasītais

Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.
Franšīzes vārdu aizvien biežāk dzirdam dažādu uzņēmumu preses paziņojumos un slavenos uzņēmējdarbības veiksmes stāstos, taču Latvijā izpratne par franšīzes būtību vēl joprojām ir salīdzinoši neliela.
Parīze martā kļūs par Eiropas franšīzes tirgus centru. Uzņēmēji varēs doties jaunu biznesa ideju meklējumos. Jau vairāk nekā 30 gadus Parīzē tiek rīkota lielākā franšīzes izstāde Eiropā – Franchise Expo Paris.
Latvijā labi zināmais uzņēmums "Nakts Mēbeles" attīsta jaunu zīmolu un plāno ieiešanu jaunos tirgos.
Līdz 2009.gadam Latvijā nebija specifiska franšīzes regulējuma. Normatīvais regulējums franšīzei kā komercdarījumam pirmo reizi tika ieviests ar 2008.gada 18.decembra likumu „Grozījumi Komerclikumā”, kad Komerclikums tika papildināts ar jaunu daļu, proti, “Komercdarījumi”.