Pirmdiena
09.12.2019
Bulgārijas vīriešu modes zīmols “Brutale" paplašinās visā Eiropā. Ieinteresēti franšīzes partneri tiek meklēti arī mūsu reģionā.
 

Droši vien piekritīsiet – piedāvājums apģērbu veikalos ne vienmēr apmierina. Masveida produkcija, slikta audumu kvalitāte, neatbilstoši izmēri, specifiska mode, visbiežāk orientēta tikai uz jauniešiem, cena, kas vairāk atkarīga no zīmola, nevis no kvalitātes – tas viss vīriešiem un sievietēm arvien biežāk liek izvēlēties šuvēja pakalpojumus.

“Brutale” atsaucās uz arvien pieaugošo individuālās modes pieprasījumu. Šūšanas saloni “Brutale” jau 10 gadus modelē un šuj uzvalkus un kreklus vīriešiem pēc individuāliem pasūtījumiem.

Par visu to sarunājamies ar Nikolaju Kostadinovu, “Brutale”vadītāju.

Pastāstiet, kas ir Jūsu auditorija – kurā tirgus segmentā darbojaties? Kādas tendences esat ievērojis? Kurus varētu izcelt kā lielākos Jūsu konkurentus? 

216 miljoni - apmēram tik šobrīd Eiropas Savienībā ir pieagušu vīriešu.  Tā ir mūsu mērķauditorija. Runājot par tendencēm, pēdējā laikā arvien vairāk pieaug uz klientu individuāli orientēts pieprasījums, nevis masveida produkcija. Tad nu cenšamies atsaukties.

Maldīgi ir uzskatīt, ka individuālās modes zīmoli darbojas tikai luksusa zīmolu segmentā. Patiesībā darbojamies dažādos cenu segmentos – gan zemu, gan vidēju, gan augstu. Dzīvojam laikā, kad mode ne vienmēr ir jāsaista ar lielām naudas summām.

Un apģērbs arvien vairāk tiek uztverts ne tikai kā pamatvajadzība, bet gan kā daļa no pašizpausmes un sevis ekspresijas. Tādēļ individuālā mode pamazām rada izaicinājumu masveida ražošanai.

Šajā kontekstā es izceltu divu veidu mūsu konkurentus – tos, kuri ražo vīriešu uzvalkus masveidā un tos, kuri tāpat kā mēs piedāvā individuālās šūšanas pakalpojumus.

Protams, rodas dilemma, ko labāk izvēlēties – iegādāties dārgu, kvalitatīvu, individuāli tev pielāgotu uzvalku vai iegādāties uzvalku, kurš paredzēts masām, bet ir plaši pazīstama zīmola? Es teiktu, ka pirmais variants ir labāks, bet skaidrs, ka zīmols šodien nosaka ļoti daudz. Tādēļ mūsu mērķis ir pacelt “Brutale” jaunā līmenī – kļūt par pasaules zīmolu.

Kāds ir Jūsu tipiskā klienta profils? Kā Jūs sevi pozicionējat tirgū cenu ziņā?

Uzņēmēji, arhitekti, tiesneši, baņķieri, telekomunikāciju speciālisti – visi tie, kuri valkā uzvalkus arī ir mūsu mērķauditorija. Gan tie, kuri valkā uzvalkus ikdienā, gan tie, kuri tos valkā tikai īpašos gadījumos. Michaels Porters, viens no slavenākajiem stratēģiskās vadīšanas ekspertiem, ir sacījis, ka ir divi veidi kā iekarot tirgu. Pirmais, var piedāvāt lētāku produktu. Otrs, var piedāvāt labāku produktu. Mēs izvēlējāmies otro stratēģiju.

Tomēr, kā jau minēju, cenu diapozons ir dažāds. Parasti sevi pozicionējam kā vidējās klases zīmolu. Cena mūsu šūtam uzvalkam svārstās no 500 līdz 1500 Eur. Audumi, kurus izmantojam, ir no Itālijas. Gala cenu, protams, nosaka izvēlētais audums un uzvalka izmērs. 

Kādēļ nolēmāt franšizēt “Brutale”? Kādus rezultātus jau ir izdevies sasniegt?

Daudzus gadus veikmīgi darbojamies Bulgārijas tirgū. Tādēļ noticējām iespējai paplašināties citos tirgos. Taču mēs zinājām, ka paplašināšanās ārvalstu tirgos prasīs ne tikai investīcijas, bet arī zināšanas par vietējo tirgu, kultūras atšķirību izjūtu, spēju piesaistīt klientu loku. Tādēļ mēs nolēmām meklēt franšīzes ņēmējus.

Šobrīd mēs esam atvēruši savus birojus Londonā un Milānā, no kuriem varam organizēt “Brutale”darbību citās Eiropas valstīs. Vēlamies darboties lokāli. Darbību organizējam lūk pēc šada principa: franšīzes ņēmēji piedāvā mūsu produkciju un pakalpojumus, sniedz mums klienta mērus, mēs parupējamies par produkcijas ražošanu, visu piegādes ķēdi, galarezultātā saņēmējs izsniedz klientam gatavo produktu.

Kas ir tas, ko franšīzes ņēmējs iegūst ar “Brutale”franšīzi? Uz kādiem ienākumiem viņš var cerēt?

No mums iegādājies uzvalku par 250 Eur, viņš to var pārdot par 400-500 Eur. Tas ir tikai piemērs. Kāda būs gala cena klientam, franšīzes ņēmējs izlemj pats. Ar to gribu teikt, ka mūsu bizness ir pelnošs, tikai vajag daudz strādāt.

Mēs piedāvājam ne tikai uzvalku šūšanas pakalpojumus, bet arī kreklu. Godīgi, atkal ļaujam franšīzes ņēmējam izvēlēties, vai viņš vēlēsies tirgot tikai uzvalkus, vai arī kreklus. 

Jūs apvienojat īpašas tradicionālās un modernās šūšanas tehnoloģijas. Vai tas samazina neatbilstoša apģērba uzšūšanas risku? Vai saņemat klientu sūdzības? Kad klients veic apmaksu – pirms vai pēc preces saņemšanas?

Var teikt, ka apmācības un tehnoloģijas, kuras izmantojam, samazina kļūdas. Bet, protams, viss ir atkarīgs no individuāliem gadījumiem. Ja franšīzes ņēmējs ir sniedzis mums nepareizus mērus, tad par produkta neatbilstamību atbildīgs is viņš. Ja uzvalks neatbilst mēriem, kurus mums bija sniedzis franšīzes ņēmējs, tad zaudējumus sedzam mēs.

Runājot par apmaksu, pusi no summas klientam uzreiz ir jāsamaksā franšīzes ņēmējam. Tad franšīzes ņēmējs samaksā norunāto summu mums. Beigās, saņemot gala preci, klients samaksā fanšīzes ņēmējam atlikušo summas daļu.

Kādas prasības tiek izvirzītas franšīzes ņēmējam?

Kandidātam vajadzētu interesēties par modi, bet šūšanas pieredze nav obligāta. Pieredze pārdošanā būtu ļoti noderīga. Bet arī tā nav obligāta, jo mēs veicam gan pārdošanas, gan klientu mēru noņemšanas apmācības.  Tātad kopumā mēs meklējam motivētus, komunikablus cilvēkus.

Vai nodrošināt to, ka franšīzes ņēmējs nekonkurēs ar citiem “Brutale” franšīzes ņēmējiem? 

Mēs noteikti nevēlamies, lai vienā pilsētā būtu pieci franšīzes ņēmēji. Mēs dodam iespēju franšīzes partnerim darboties konkrētā teritorijā, kuras lielumu aprēķinam balstoties uz populācijas lielumu.

Vairāk par “Brutale” franšīzi atradīsiet FranchiseINFO.lv katalogā, uzpiežot uz šīs saites.


Individuālās modes zīmols Brutale /
Žurnāliste
/1/
vairāk