Visvairāk lasītais

IKEA bizness ienāk Latvijā
Pēc veiksmīga starta Lietuvā, tiks uzsākta populārās zviedru franšīzes veikala celtniecība Pierīgā.
Kā uzsākt degvielas uzpildes stacijas biznesu?
Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.
Kas ir franšīze?
Franšīzes vārdu aizvien biežāk dzirdam dažādu uzņēmumu preses paziņojumos un slavenos uzņēmējdarbības veiksmes stāstos, taču Latvijā izpratne par franšīzes būtību vēl joprojām ir salīdzinoši neliela.
Uz Parīzi pēc franšīzes
Parīze martā kļūs par Eiropas franšīzes tirgus centru. Uzņēmēji varēs doties jaunu biznesa ideju meklējumos. Jau vairāk nekā 30 gadus Parīzē tiek rīkota lielākā franšīzes izstāde Eiropā – Franchise Expo Paris.
Laba miega franšīzes
Latvijā labi zināmais uzņēmums "Nakts Mēbeles" attīsta jaunu zīmolu un plāno ieiešanu jaunos tirgos.
Franšīzes regulējums Latvijā
Līdz 2009.gadam Latvijā nebija specifiska franšīzes regulējuma. Normatīvais regulējums franšīzei kā komercdarījumam pirmo reizi tika ieviests ar 2008.gada 18.decembra likumu „Grozījumi Komerclikumā”, kad Komerclikums tika papildināts ar jaunu daļu, proti, “Komercdarījumi”.
Gruzijas tirgus vilina Latvijas uzņēmumus
Gruzija piedzīvo tūrisma uzplaukumu un ir kļuvusi par vienu no biznesam draudzīgākajām valstīm pasaulē.
Benetton maina stratēģiju
Itāļu modes zīmols ievieš franšīzes “uzlabotu versiju”. Kas būs jaunās stratēģijas pamatā?
Ar franšīzes modeli cer uz jauniem partneriem
´Mēness aptieka´ ir viens no vadošajiem pašmāju aptieku tīkliem ar vislielāko tirdzniecības vietu skaitu Latvijā. Uzņēmums cer, ka ar nule izstrādāto franšīzes konceptu izdosies kļūt vēl atpazīstamākiem Latvijas tirgū.
Latviešu kvalitāti pārdod ārzemniekiem
Kvestu istabas ar dažnedažādiem uzdevumiem Rīgā ir daudz, un katra mēģina atrast veidu, kā atšķirties.
Attīsta vietējos, lai konkurētu ar ārzemju lielveikalu ķēdēm
Lai kļūtu par veikalu tīkla ELVI franšīzes ņēmēju, jābūt vēlmei attīstīt savu biznesu un būt daļai no ELVI zīmola, kas šobrīd visā Latvijā pārstāvēts ar 183 veikaliem.
Franšīzes līgums ar 48 lappusēm pieredzes
Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas Latvijā sāka attīstīt franšīzes biznesu, bija “Stenders”.
Capital Realty lieli nākotnes plāni
Lietuvas vadošais nekustamo īpašumu uzņēmums plāno globālo attīstību, arī Latvijā.
Jaunas koncepcijas ūdens velotrenažieris iekaro Baltijas tirgu
Aquabaiki, jeb ūdens velotrenažieri, piedzīvo milzīgu popularitātes vilni Francijā. Īsā laikā tie ir kļuvuši populāri arī pie mums Latvijā.
Astoņas Latvijas filiāles piecos gados nopelna vairākus miljonus
SIA “Inter Cars Latvija” ir veiksmīgi ieviesis franšīzes modeli vietējā tirgū, piecu gadu laikā sasniedzot 35 miljonu eiro lielu apgrozījumu gadā.
“Narvesen” veicina mazā biznesa attīstību
Visi 248 “Narvesen” kioski un veikali Latvijā ir franšīzes, taču šis modelis krietni atšķiras no klasiskā franšīzes modeļa.
Kā izvēlēties atrašanās vietu savam biznesam?
Sākot uzņēmējdarbību uz franšīzes pamata, piemēram, sabiedriskās ēdināšanas, tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas jomās Jūs parasti saskarsieties ar vietas izvēles jautājumu.
Soli pa solim līdz savai franšīzei
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Franšīzes devēja izvērtēšana
Franšīzes iegādāšanās ir ilglaicīgu partnerattiecību sākums, tāpēc jābūt pārliecinātam, ka izvēlējāties uzticamu partneri – franšīzes devēju, kurš ievēros līgumsaistības un radīs piemērotus apstākļus franšīzes, arī Jūsu uzņēmējdarbības, attīstībai.
’Vapiano’ šogad atvērs 38 restorānus
Pirms pusgada starptautiskais restorānu tīkls izgāja biržā. Ir zināmi konkrētāki uzņēmuma nākotnes plāni.
Augu siena jebkurā telpā
“Green Fortune Latvia” ir franšīzes uzņēmums, kas sniedz pakalpojumus apzaļumošanas jomā.
Veselīgais ātrās ēdināšanas restorāns “Subway”
Šķiet, ka vārdi - veselīgs un ātrā ēdināšana – nepavisam nesader kopā, taču šis priekšstats ir maldīgs. “Subway” pasaulē pazīstams kā veselīgs ātrās ēdināšanas uzņēmums.
Primeksa produktam atkal panākumi pasaulē
Primekss saņem prestižo balvu Most Innovative Product Award 2019 nozares nozīmīgākajā izstādē, World Of Concrete 2019, Las Vegasā.
IT franšīzes veiksmes stāsts
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.
Meklējot jaunus attīstības tirgus
Lielbritānija joprojām ir viens no pievilcīgākajiem galamērķiem priekš Latvijas franšīzes uzņēmumiem.
Starptautiska franšīze nodrošina starptautiskus darījumus
Austrijas personāla atlases un novērtēšanas uzņēmums ‘Talentor’ pirms vairāk kā 10 gadiem sāka apgūt Eiropas tirgu. Sākontēji uzņēmums paplašinājās Skandināvijā, taču drīz vien partneru lokam pievienojās arī Latvija.
Franšīze tiek izmantota daudzās nozarēs
Franšīzi ir iespējams izmantot jebkuras nozares uzņēmumu attīstībai, tomēr dabiski, ka dažādi uzņēmējdarbības veidi franšīzes metodei ir vairāk piemēroti par citiem.
"Ezītis miglā" katrā Eiropas galvaspilsētā
Latvijas studentu iecienītais bāru-kafejnīcu tīkls ’Ezītis miglā’ ir uzsācis franšīzes gaitas.
Augkopības dakteris ar franšīzi visās trīs Baltijas valstīs
‘Agricon’ ir Vācijas uzņēmums, kas piedāvā digitālās augkopības risinājumus. Uzņēmumam ir franšīzes septiņās valstīs, pirmo tas izveidoja Latvijā.