Franšīze tiek izmantota daudzās nozarēs
Franšīze plašāk tiek izmantota tajās uzņēmējdarbības nozarēs, kuras iespējams viegli sistēmiski organizēt, kuras var ātri apgūt. Ja lielāko daļu biznesa procesu var standartizēt un tos nav grūti atkārtot, tad var cerēt, ka franšīze var kļūt par piemērotu šādas uzņēmējdarbības nozares attīstības veidu. Ja bizness ir specifisks, piemēram, tad, kad tiek realizēti daudz unikāli projekti, kad tehnoloģiskais process ir ļoti sarežģīts un prasa specifiskas zināšanas, attīstība ar franšīzi var nebūt vairs tik atbilstoša metode.
Jāpievērš arī uzmanība iespējām sniegt pastāvīgu vērtību franšīzes ņēmējiem, kas var atšķirties atkarībā no uzņēmējdarbības nozares. Jo vairāk ir iespēju ģenerēt pastāvīgu labumu ņēmējiem (ne tikai franšīzes attiecību sākumā), jo attiecīgā uzņēmējdarbības nozare attīstībai ar franšīzi ir piemērotāka. Piemēram, būvniecības uzņēmumam, kas darbojas nosacīti nelielā tirgū, var būt grūti nodrošināt pastāvīgas vērtības sniegšanu ņēmējiem un novērst ņēmēju savstarpējo konkurenci, ja katrs no tiem bez lieliem papildu izdevumiem var veikt darbus jebkurā valsts daļā. Šajā gadījumā franšīzes devējam ir uzdevums nopietni pārdomāt franšīzes tīkla sadarbības noteikumus un pastāvīgi investēt papildu vērtības sniegšanā ņēmējiem, lai viņi būtu ieinteresēti palikt tīklā, izturētos apzinīgi un maksātu franšīzes maksājumus.
Iepriekšminēto iemeslu dēļ vēsturiski ir izveidojies, ka noteiktās uzņēmējdarbības nozarēs franšīze ir kļuvusi par galveno biznesa attīstības veidu, turpretī citās nozarēs franšīzes metode vēl aizvien ir gana eksotiska. Turpmāk aplūkosim franšīzei piemērotāko uzņēmējdarbības nozaru sarakstu un dažus katras uzņēmējdarbības nozares ārzemju pārstāvjus, kuri attīstās ar franšīzes palīdzību:
- nekustamā īpašuma aģentūras („RE/MAX”, „CAPITAL”, „Century 21”);
- izglītība un mācības („Action Coach”, „Sandler training”, „360 Solutions”);
- finanšu pakalpojumi („Vernon Street Capital”, „Padgett Business Services”, „American Business Systems”, „Expence Reduction Analysts”);
- vadības konsultācijas („The PalladiumGroup”, „TheInternationalFranchisingCentre”, „Smart PA Franchise”);
- ēdināšana („McDonald‘s”, „SubWay”, „Burger King”);
- sports („Curves”, „Glamour Secrets”, „Anytime Fitness”);
- viesnīcas („Holiday Inn”, „Best Western”, „Hilton”);
- remonts („Novus Glass”, „Snap-On Tools”, „Rooter Man”);
- atpūta un izklaide („Cruise Planners”, „Baby Boot Camp”, „Gymboree”);
- tirdzniecība („7-Eleven”, „The Body Shop”, „Zara”);
- informācijas tehnoloģijas („Reiss Wolf”, „Spoton.net”, „Cartrige world”);
- sabiedriskās attiecības, reklāma („WSI”, „Sign-a-Rama”, „Proforma”);
- farmācija, aptiekas („Medicine Shoppe”, „Good Feet”, „Massage Envy”);
- transports („Car Care Center”, „Avis”, „Hertz”).
Sniegtais uzņēmējdarbības nozaru saraksts nav uzskatāms par pilnīgu. Prakse apliecina, ka frančaizingu var izmantot gandrīz jebkurā uzņēmējdarbības nozarē, bet veiksme vairāk ir atkarīga no konkrētā uzņēmējdarbības modeļa, tā efektivitātes un citiem iekšējiem faktoriem, nevis no nozares, kurā uzņēmums darbojas.
lasīt rakstus

Ir daudzi iemesli, kādēļ uzņēmējs uzsāk savu uzņēmējdarbību, – daži vēlas naudu, daži varu, daži realizē savu radošo potenciālu, citi meklē neatkarību. Tāpat daudzi motīvi ir pamatā lēmumam iegādāties franšīzi.
Franšīze ir salīdzinoši elastīga metode un teju jebkāda veida uzņēmējdarbību var attīstīt ar franšīzes palīdzību.
Franšīzes vārdu aizvien biežāk dzirdam dažādu uzņēmumu preses paziņojumos un slavenos uzņēmējdarbības veiksmes stāstos, taču Latvijā izpratne par franšīzes būtību vēl joprojām ir salīdzinoši neliela.
visvairāk lasītais

Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.
Parīze martā kļūs par Eiropas franšīzes tirgus centru. Uzņēmēji varēs doties jaunu biznesa ideju meklējumos. Jau vairāk nekā 30 gadus Parīzē tiek rīkota lielākā franšīzes izstāde Eiropā – Franchise Expo Paris.
Latvijā labi zināmais uzņēmums "Nakts Mēbeles" attīsta jaunu zīmolu un plāno ieiešanu jaunos tirgos.
Līdz 2009.gadam Latvijā nebija specifiska franšīzes regulējuma. Normatīvais regulējums franšīzei kā komercdarījumam pirmo reizi tika ieviests ar 2008.gada 18.decembra likumu „Grozījumi Komerclikumā”, kad Komerclikums tika papildināts ar jaunu daļu, proti, “Komercdarījumi”.
Gruzija piedzīvo tūrisma uzplaukumu un ir kļuvusi par vienu no biznesam draudzīgākajām valstīm pasaulē.