Ar franšīzes modeli cer uz jauniem partneriem
Aptieka bieži vien ir sabiedrībai pieejamākā veselības aprūpes daļa. Pārdodot preci, vienlaikus tiek sniegti arī farmaceita pakalpojumi. Tas aptieku atšķir no klasiskā mazumtirdzniecības modeļa uzņēmuma. Šobrīd Latvijā ir 230 ‘Mēness aptieka’ tīkla aptiekas. Tagad šim skaitlim var pievienot pavisam jaunus franšīzes partnerus Lielvārdē, Jumpravā un Lēdmanē, kuru iekārtošanā uzņēmums ieguldījis 40 000 eiro.
“Mūsu piedāvātais sadarbības modelis ir pieejams ikvienai aptiekai, kura izrāda interesi kļūt par mūsu partneri. Aptiekas vizuālais noformējums tiek pārveidots atbilstoši ‘Mēness aptieka’ konceptuālajam aptiekas iekārtojuma risinājumam. Tas neierobežo franšīzes ņēmēju – joprojām iespējams brīvi izvēlēties preču sortimentu un cenu politiku. Aptiekas īpašnieks saglabā visas īpašumtiesības uz savu uzņēmumu,” stāsta ‘Mēness aptieka’ zīmola īpašnieces akciju sabiedrības ‘Sentor farm aptiekas’ valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs. „Palīdzam partnerim ar specifisko merčendaizingu, izkārtojot medikamentus atbilstoši pircēju vēlmēm un pieņemtajiem nosacījumiem. Esam izstrādājuši arī darbības rokasgrāmatu ar visu nepieciešamo informāciju veiksmīgai aptiekas vadīšanai. Organizējam apmācības pārdošanas un apkalpošanas prasmju uzlabošanai, kā arī darbam ar datorsistēmu, kas nodrošina lojalitātes un atlaižu karšu darbību. Nodrošinām sasaiti ar e-veselības sistēmu, kas no šī gada septembra kļūs par obligātu prasību visā Latvijā.” D. Juskovecs arī piebilst, ka franšīzes būtiskākā prasība - franšīzes ņēmējam jābūt apņēmībai un vēlmei apkalpot klientus tāpat, kā tas notiek citās ‘Mēness aptieka’ tīkla aptiekās. Tas nozīmē - iespējami augstākā farmaceitiskās kvalitātes līmenī. Darbinieku izvēle gan ir franšīzes ņēmēja pārraudzībā. Viņam jāņem vērā obligātās farmaceita un farmaceita asistenta izglītības prasības.
Iespējami divi formāti
Potenciālajam franšīzes ņēmējam iespējams izvēlēties vienu no diviem aptiekas formātiem – moderno vai klasisko. „Lēdmanē un Jumpravā esam izmantojuši klasisko formātu. Tā ir skaista, tīra un sakārtota aptieka bez liekas greznības, kas nereti mēdz apmeklētājiem signalizēt par to, ka aptiekā pieejamās preces ir dārgas. Lielvārdē esam īstenojuši moderno formātu – skaistākas un modernākas mēbeles, spilgtāks apgaismojums, plaša pašapkalpošanās zona, kur apmeklētāji var patstāvīgi iepazīties ar plašo vitamīnu, uztura bagātinātāju un biokosmētikas sortimentu. Modernās aptiekas koncepta klients ir pilsētas iedzīvotājs, kas ir gatavs redzēt drosmīgāku dizainu un pieejamāku preču izvietojumu,” galvenās atšķirības ieskicē D. Juskovecs.
Latvijas normatīvajos aktos noteiktās prasības regulē jaunu aptieku atvēršanas iespējas. Katrā apdzīvotā vietā aptieku skaits tiek noteikts saskaņā ar formulu, kas piesaista to skaitu iedzīvotāju skaitam konkrētajā apdzīvotajā vietā. Šī regulējuma jēga ir nodrošināt, lai aptiekas nepārvērstos par visur esošiem kioskiem, bet spētu gan nodrošināt apmācītu augsti kvalificētu personālu, gan attīstīties. Šobrīd visās Latvijas apdzīvotajās vietās maksimālais aptieku skaits jau ir sasniegts: “Mūsu franšīzes speciālisti apmeklē jau strādājošas aptiekas Latvijā, notiek sarunas par piedāvājumu. Vēlme pievienoties ‘Mēness aptieka’ zīmolam būs atkarīga no tā, cik labi strādās mūsu mārketinga komanda. Neesam domājuši par aptiekas koncepta virzīšanu ārpus Latvijas. Pagaidām gribam koncentrēties atraktīvai piedāvājuma veidošanai un attīstīšanai Latvijas iedzīvotajiem, jo starp četriem lielākajiem Latvijas aptieku zīmoliem mēs esam vienīgais uzņēmums ar vietējo kapitālu, kas nestrādā citos tirgos,” saka D. Juskovecs.
"Kāpēc neatkarīgai aptiekai būtu jāizvēlas pievienoties ”Mēness aptieka”? Jo tās īpašnieks iegūst iespēju izmantot veselu virkni minēto mārketinga un pārdošanas instrumentu, kas neatkarīgai aptiekai nav pieejama" - D.Juskovecs, AS ’Sentor farm aptiekas’ valdes priekšsēdētājs.
Pieņemama maksa, liels ieguldījums mārketinga aktivitātēs
Lai franšīzes modeli padarītu iespējami atraktīvāku un vieglāk īstenojamu, no partnera netiek prasīta sākotnējā iemaksa. “Standarta franšīzes mēneša maksa ir 1% no aptiekas bezrecepšu zāļu apgrozījuma, jo recepšu zāļu apriti Latvijā ar reklāmas instrumentiem ietekmēt nedrīkst. Esam izstrādājuši maksimāli godīgu maksu, kas netiek rēķināta no visa zāļu apgrozījuma. Recepšu zāles veido aptuveni 40 - 70% apgrozījuma, atkarībā no aptiekas atrašanās vietas. Līdz ar to franšīzes maksu veido procents no atlikušā apgrozījuma, kuru var ietekmēt ar dažādiem mārketinga rīkiem,” situāciju skaidro D. Juskovecs.
Katru mēnesi vairāki desmiti tūkstoši eiro tiek ieguldīti dažādās mārketinga aktivitātēs, piemēram, katra Latvijas mājsaimniecība ik mēnesi saņem izdevumu ar īpašiem ‘Mēness aptieka’ piedāvājumiem. Izdevuma tirāža pārsniedz 600 000. Pārējie mārketinga instrumenti ir TV un radio reklāma, regulāra saziņa ar pastāvīgajiem klientiem, ka arī īpašas farmaceitiskās aprūpes programmas un piedāvājumus, kas ir izstrādāts konkrētu diagnožu pacientiem.
Kāpēc neatkarīgai aptiekai būtu jāizvēlas pievienoties ”Mēness aptieka”? Jo tās īpašnieks iegūst iespēju izmantot veselu virkni minēto mārketinga un pārdošanas instrumentu, kas neatkarīgai aptiekai nav pieejama. „Šis modelis ir vienlīdz izaicinošs arī franšīzes devējam, jo franšīzes izplatīšanas rezultātā parādās arvien jaunas patērētājam atraktīvas ‘Mēness aptieka’ tīkla aptiekas, kurām savstarpēji būs jākonkurē par pircēja atzinību. Šīs konkurences rezultātā ieguvēji būs visi: aptiekas apmeklētāji, kuri saņems gan īpašus piedāvājumus, gan augstas kvalitātes farmaceita konsultāciju, kā arī franšīzes devēja un ņēmēja aptiekas, kas šajā konkurencē varēs attīstīt un pilnveidot savu pakalpojumu,” saka D. Juskovecs.
lasīt rakstus
’Mēness aptieka’ tīkls paplašinās un atver jaunu franšīzes aptieku Daugmalē.
Liepājas uzņēmuma ‘Blue Shock Race’ Latvijā ražotos kartingus un kartinga haļļu konceptu divu gadu laikā iekāro pasaules lielākās metropoles. Interesentu vidū ir pat Dubaija.
Kvestu istabas ar dažnedažādiem uzdevumiem Rīgā ir daudz, un katra mēģina atrast veidu, kā atšķirties.
„Quest Lab” ir vieni no pirmajiem “quest” (kvestu) istabu kultūras aizsācējiem Latvijā. Tagad vietējā tirgū sāk kļūt par šauru.
visvairāk lasītais
IKEA franšīzes ņēmējs Baltijas valstīs un Islandē veido komandu uzņēmuma digitalizācijas paātrināšanai četrās valstīs – Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Islandē.
Vairāk kā 50 000 vietās visā pasaulē tiek tirgota Nathan's zīmola produkcija. 2016.gadā tīklam pievienojās arī Latvijas restorāni, kļūstot par pirmajiem Eiropā.
Bulgārijas vīriešu modes zīmols “Brutale" paplašinās visā Eiropā. Ieinteresēti franšīzes partneri tiek meklēti arī mūsu reģionā.
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.
populārs forumā
Sajūtu muzejs
Mēs piedāvājam visa veida finanšu pakalpojumus ar pieņemamu procentu likmi līdz pat 2%. Mūsu piedāvājumi svārstās no minimālās summas 10 000,00 eiro līdz...
Sajūtu muzejs
Mēs piedāvājam visa veida finanšu pakalpojumus ar pieņemamu procentu likmi līdz pat 2%. Mūsu piedāvājumi svārstās no minimālās summas 10 000,00 eiro līdz...
Sajūtu muzejs
Mēs piedāvājam visa veida finanšu pakalpojumus ar pieņemamu procentu likmi līdz pat 2%. Mūsu piedāvājumi svārstās no minimālās summas 10 000,00 eiro līdz...
Sajūtu muzejs
Kam tas attiecas, Mēs piedāvājam visa veida finanšu aizdevumu pakalpojumus ar procentu likmi līdz 2%. Mūsu piedāvājumi svārstās līdz maksimālajai summai...