Meklē investorus ‘Yves Rocher’ atgriešanai tirgū
‘Yves Rocher’ zīmols ir pazīstams jau deviņdesmit pasaules valstīs. Tagad pieredzējusī darbinieku komanda, kas ilgus gadus strādāja Latvijas uzņēmumā, meklē investorus pirmajam darbības posmam, kuram ir izveidots biznesa plāns un pārdomāta stratēģija, lai zīmols varētu veiksmīgi atgriezties Latvijā un paplašināties uz Baltijas valstīm.
Francijas skaistumkopšanas zīmols ‘Yves Rocher’ Latvijā parādījās 90. gadu sākumā. Kopumā Rīgā tika atvērti četri veikali – tirdzniecības centrā ‘Alfa’, ‘Spice’, ‘Galerija Centrs’ un Valdemāra ielā. Plāni bija lieli – Francijas uzņēmums Latvijas pārstāvjiem piedāvāja slēgt franšīzes līgumu par darbību visās Baltijas valstīs, taču iesāktās sarunas palika bez rezultāta. Kosmētikas tirgū pakāpeniski radās aizvien lielāka konkurence. Franšīzes partneri (uzņēmuma īpašnieki Latvijā) neizpildīja nepieciešamās aktivitātes, lai nosargātu uzņēmuma pozīcijas Latvijā. Franšīzes devējs sadarbības līgumu lauza un slēdza visus veikalus.
Izskata jebkādas iespējas
Uzņēmuma gaitām Latvijā aktīvi līdzi sekoja Margarita Sbrodova, kura veikalā nostrādāja sešus gadus. Viņa ir apņēmības pilna panākt zīmola atgriešanos, turpinot darbu ar pastāvīgo klientu loku. „Darbu uzņēmumā sāku kā pārdevēja - konsultante līdz mani uzaicināja strādāt birojā augstākā amatā. Ļoti labi pārzinu kādreizējo situāciju uzņēmuma iekšienē. Ar dažādām mārketinga aktivitātēm un pārdevēju motivāciju veicinošām darbībām gada laikā spējām palielināt uzņēmuma apgrozījumu par 30%! Šajā nozarē vienmēr ir jābūt tonusā, jo skaistumkopšanas preces nav pirmās nepieciešamības produkti. Te ir jāseko visiem jaunumiem, kas notiek tirgū un jābūt gataviem kaut ko mainīt uzņēmumā,” atceras Margarita.
Lai īstenotu savas ieceres, jaunā uzņēmēja regulāri sazinās ar ‘Yves Rocher’ īpašniekiem Francijā, un šobrīd meklē investoru vai sadarbības partneri pilnībā izstrādātam franšīzes modelim Latvijā. Viņa uzsākusi sarunas gan ar attīstības finanšu institūciju ‘ALTUM’, gan piedalījusies Latvijas Biznesa Eņģeļu tīkla (LatBAN) rīkotajās investīciju sesijās. „LatBAN investīciju sesijā piedalījāmies pēc ‘ALTUM’ ieteikuma. Abu organizāciju sadarbības ietvaros ir pieejama programma, kurā 60% no nepieciešamajām investīcijām nodrošina ‘ALTUM’, bet atlikušos 40% - investors. Pēc sesijas bija interese no viena investora, tomēr sarunas pārtrūkušas,” atklāj M. Sbrodova.
Franšīzes devējs nepieciešamo investīciju apjomu 3 veikalu atvēršanai Latvijā samazinājis par 120 000EUR.
Samazina nepieciešamo investīciju summu
Arī franšīzes devējs ir ieinteresēts atgriezties Latvijas tirgū, tāpēc nepieciešamo investīciju apjomu trīs veikalu atvēršanai tas samazinājis par 120 000 eiro. Šī summa ir vienreizējā maksa par franšīzes tiesību iegūšanu, kā arī mēbeļu komplektiem katrā veikalā. Līdz ar to šobrīd vajadzīgā summa ir vien 100 000 eiro – noliktavas un biroja iekārtošanai, preču pasūtīšanai, darbinieku algām, kā arī trīs veikalu atvēršanai tirdzniecības centros. Ja visu šo nepieciešamās investīcijas apjomu sedz viens investors, tad uzņēmuma peļņa tiek dalīta uz pusēm. Ja investors ir LatBAN biedrs un izmanto LatBAN un ‘ALTUM’ piedāvāto īpašo programmu, tad jāiegulda ir 40 000 eiro, pretī saņemot 40% no peļņas. Šajā gadījumā pārējo summu plānots aizņemties no ‘ALTUM’.
Izstrādātais biznesa plāns paredz visu trīs veikalu atvēršanu gada laikā. Plānotais investīciju atmaksas periods ir divi gadi. Prognozes izstrādājis uzņēmuma ‘Yves Rocher’ finanšu birojs. “Veikaliem nepieciešamas telpas līdz 50 kvadrātmetru platībā. Šobrīd esmu aizrunājusi vietu tirdzniecības centrā ‘Domina’ un ‘Rīga Plaza’. Arī visi nepieciešamie darbinieki ir atrasti – veikala galvenā grāmatvede, kura uzņēmumā nostrādājusi jau 10 gadus, personāldaļas vadītāja un veikalu direktore. Kad atvērsim veikalus, meklēsim arī pārdevējas,” stāsta M. Sbrodova.
Konkurēs ar kvalitāti un cenu
Neskatoties uz to, ka kosmētikas tirgus ik gadu kļūst aizvien blīvāks, jaunā uzņēmēja ir pārliecināta par ‘Yves Rocher’ iespējām arī šobrīd konkurēt ar citiem tirgus spēlētājiem. „Manuprāt, ‘Yves Rocher’ zīmolam ir ļoti atbilstoša produkta kvalitātes un cenas attiecība. Mūsu konkurentiem ir ļoti labi produkti, tomēr tiem ir samērā augstas cenas. 20 gadu laikā zīmols Latvijā ieguvis plašu atpazīstamību, turklāt arī cilvēki no reģioniem bija ļoti iecienījuši šo kosmētikas zīmolu. Tāpēc noteikti atvērsim arī interneta veikalu. Pareleli Latvijas tirgus apgūšanai, iziesim Lietuvas tirgū un tad dosimies iekarot Igauniju ,” Margarita ir apņēmības pilna izveidot un attīstīt šo biznesu un ir pārliecināta, ka noteikti sasniegs lielus panākumus!
Ja vēlaties saņemt sīkāku informāciju par šo vai citām investīciju iespējām, rakstiet uz info@francity.com vai zvaniet 29558222.
lasīt rakstus
‘The Body Shop’ franšīze Baltijā darbojas jau vairāk kā desmit gadu garumā un kvalitātes ziņā kļuvusi par piemēru citām tīkla franšīzēm Eiropā un pasaulē.
Uzņēmums AS Dzintars ir viens no senākajiem parfimērijas un kosmētikas ražotājiem Ziemeļeiropas valstīs.
Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas Latvijā sāka attīstīt franšīzes biznesu, bija “Stenders”.
visvairāk lasītais
SIA “Inter Cars Latvija” ir veiksmīgi ieviesis franšīzes modeli vietējā tirgū, piecu gadu laikā sasniedzot 35 miljonu eiro lielu apgrozījumu gadā.
Šķiet, ka vārdi - veselīgs un ātrā ēdināšana – nepavisam nesader kopā, taču šis priekšstats ir maldīgs. “Subway” pasaulē pazīstams kā veselīgs ātrās ēdināšanas uzņēmums.
Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
Latvijas franšīzu tīkla ‘Figura Line’ Rēzeknes salona īpašniece pierāda, ka sievietes vēlas būt skaistas arī mazās Latvijas pilsētās. Un tā ir iespēja izveidot savu biznesu.
Šāda filozofija parasti nesaistās ar nekustamo īpašumu starpniecības jomu, taču tieši šajā sektorā pie mums Latvijā ir ienākusi inovatīva franšīze Etagi.com.