Čehijas franšīzes tirgus uzņem apgriezienus
Kā vērtējat šī gada franšīzes izstādi?
Šī gada izstāde piesaistīja rekordlielu apmeklētāju skaitu un franšīzes devējus, kas pārstāvēja plašu nozaru un sektoru diapazonu. Viņi bija paveikuši ļoti labu sagatavošanās darbu gan priekš uzņēmumu prezentācijām, gan priekš individuālām tikšanām ar potenciāliem sadarbības partneriem. Daudzi bija sagatavojuši savu produktu un pakalpojumu demonstrācijas. Bez tādiem globāliem franšīzes sektora spēlētājiem kā McDonald’s, Century21 un Re/Max, izstādē bija sastopami daudzi vietējie zīmoli, piemēram, Sklizeno, Partners, UGO, World of Health, kā arī bija pārstāvētas franšīzes no Latvijas- Easy Wine un Easy Beer. Jāatzīmē, ka Latvijas zīmoli atstāja ļoti labu iespaidu un to stendā bija liela rosība visas izstādes garumā.
Kādi pasākumi norisinājās izstādes laikā?
Jau tradicionāli izstādes laikā tiek rīkotas dažādas apmācības un semināri par franšīzes jomu. Paralēli franšīzes izstādei jau sesto gadu pēc kārtas norisinājās arī Master-franšīzes konference, kurā bija iespēja sevi prezentēt veiksmīgām ārzemju franšīzes sistēmām, kas plāno ienākt Čehijas un Slovākijas tirgos. Kopumā tur piedalījās 18 jaunas koncepcijas, tajā skaitā- Tiroler no Austrijas, fitnesa un pašaizsardzības koncepcija no Norvēģijas HITIO Gym un spāņu skaistumkopšanas saloni Marco Aldana. Kopumā pasākumu apmeklēja ap 150 potenciālo investoru.
Vai rekordlielais apmeklētāju skaits nozīmē to, ka interese par franšīzes jomu Čehijā pieaug?
Jā, pavisam noteikti! Mūsu rīkotā franšīzes izstāde bija daļa no Biznesa nedēļas pasākumiem. Precīzu apmeklētāju skaitu mēs uzzināsim nedēļas laikā, taču jau ap pulksten 16:00 apmeklētāju skaits pārsniedza iepriekšējā gada skaitu. Interese par biznesu un franšīzes jomu nepārtraukti pieaug, neskatoties uz lielo darbaspēka pieprasījumu, kas arī būtiski ietekmē tirgu.
"Šogad bija pārstāvētas arī franšīzes no Latvijas- Easy Wine un Easy Beer. Jāatzīmē, ka Latvijas zīmoli atstāja ļoti labu iespaidu un to stendā bija liela rosība visas izstādes garumā."
Vai interese ir lielāka par ārzemju vai čehu franšīzes zīmoliem?
Uzņēmuma un koncepcijas izcelsmes vietai tikpat kā nav nozīmes. Daudz svarīgākas lietas ir biznesa rādītāji, panākumi tirgū, attīstības potenciāls, atbalsts, ko franšīzes sniedz saviem jaunajiem un esošajiem franšīzes partneriem u.c. Liela nozīme ir arī katra franšīzes ņēmēja pieredzei un vēlmēm. Kā saka "kas der vienam, neder visiem".
Kuras jomas franšīzes pašlaik ir vispieprasītākās?
Joprojām par restorānu franšīzēm ir vislielākā interese. Tajā pat laikā franšīzes tirgū sāk parādīties arvien jaunas interesantas koncepcijas. Nesen pievienojām mūsu franšīzes katalogam franšīzes no tādām jomām, kā e-komercija, balonu lidojumi, detektīvu biroji un aplikācijas priekš mobilā mārketinga.
Kādas vēl nozīmīgas franšīzes izstādes ieteiktu apmeklēt Eiropā?
No Rietumeiropas izstādēm noteikti vadošā ir Francijas franšīzes izstāde, kas katru gadu martā notiek Parīzē. To regulāri apmeklē ap 30,000 apmeklētājiem. Centrālās un Austrumeiropas reģionā nozīmīgākā franšīzes izstāde tiek rīkota Varšavā. To rīko mūsu Polijas birojs, un šogad izstādē piedalījās vairāk kā 200 zīmoli un to apmeklēja 7,000 apmeklētāji.
Vai varam gaidīt izstādi arī nākamgad?
Mana pārliecība ir tāda, ka labākais veids priekš sadarbības uzsākšanas biznesā ir personīgais kontakts, kas ļauj gūt priekšstatu par otru partneri, izvērtēt dažādus citus piedāvājumus un izvēlēties sev atbilstošāko. Līdz ar to mēs pilnīgi noteikti turpināsim veidot Prāgu par nozīmīgu Eiropas pilsētu, kura atver durvis priekš visiem tiem, kas ir ieinteresēti sākt sadarbību franšīzes jomā.
lasīt rakstus
No 10. līdz 12.septembrim jau 16.reizi norisināsies BUYBRAND Expo.
Kuldīgā notiks Kurzemes reģionā gada vērienīgākais bezmaksas pasākums jaunajiem uzņēmējiem "Starta diena".
Eksporta konsultāciju uzņēmuma ‘Gateway & Partners’ produkts it kā nav unikāls. Taču unikāls ir tas, ko viņi savā nozarē ir paveikuši. Iegūtās zināšanas ir ļāvušas nostiprināties Baltijas reģionā, tagad kārta citām valstīm.
Šobrīd Latvijas uzņēmums savu produktu eksportē uz 18 valstīm visā pasaulē.
Austrijas personāla atlases un novērtēšanas uzņēmums ‘Talentor’ pirms vairāk kā 10 gadiem sāka apgūt Eiropas tirgu. Sākontēji uzņēmums paplašinājās Skandināvijā, taču drīz vien partneru lokam pievienojās arī Latvija.
visvairāk lasītais
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Vairāk kā 50 000 vietās visā pasaulē tiek tirgota Nathan's zīmola produkcija. 2016.gadā tīklam pievienojās arī Latvijas restorāni, kļūstot par pirmajiem Eiropā.
Līdz 2009.gadam Latvijā nebija specifiska franšīzes regulējuma. Normatīvais regulējums franšīzei kā komercdarījumam pirmo reizi tika ieviests ar 2008.gada 18.decembra likumu „Grozījumi Komerclikumā”, kad Komerclikums tika papildināts ar jaunu daļu, proti, “Komercdarījumi”.
‘Agricon’ ir Vācijas uzņēmums, kas piedāvā digitālās augkopības risinājumus. Uzņēmumam ir franšīzes septiņās valstīs, pirmo tas izveidoja Latvijā.
Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.