‘Gateway & Partners’ - mēs gribam būt visos kontinentos

Rīgas birojā ir 20 cilvēki, kas strādā četrās komandās.
Svētdiena
10.12.2017
Eksporta konsultāciju uzņēmuma ‘Gateway & Partners’ produkts it kā nav unikāls. Taču unikāls ir tas, ko viņi savā nozarē ir paveikuši. Iegūtās zināšanas ir ļāvušas nostiprināties Baltijas reģionā, tagad kārta citām valstīm.
 

“Šis nav klasisks franšīzes piedāvājums. Tas ir kaut kur pa vidu starp franšīzi un pārdošanas biroju,” saka uzņēmuma vadošais partneris Mārtiņš Tiknuss. “Franšīze kļūst par ‘Gateway & Partners’ biroju, kas saņem visu uzņēmuma bagāžu - vēsturi, projektus un zināšanas. 13 gadus esam darbojušies eksporta konsultāciju jomā un tie ir 2000 projekti divos virzienos - tirgus izpētes darbs un eksporta inteliģences darbs. Tas nozīmē, ka franšīzes uzņēmums no “bez pieredzes” statusa uzreiz nonāk “13 gadu pieredze” statusā. Mēs dodam arī zīmolu, mārketinga un pārdošanas instrumentus. Tā ir iespēja ātrāk gūt ieņēmumus. Kopumā pārdošanas cikls ir garšs, jo klientiem ir jāpadomā un jāizvēlas. Mūsu produktu viņi nopērk pieredzes, metodoloģijas un rezultātu dēļ. Tas nav vienkārši koncepts, kas izskatās labi un ģenerē konkrētu naudas plūsmu.”

Centrs joprojām Rīgā

‘Gateway & Partners’ tieši šādu sadarbības modeli izvēlējās, jo mēģināja paplašināties. Saprata, ka ir Baltijas valstīm līdzīgi tirgi, kam ir vajadzīga līdzīga pieeja. Sākumā viss noticis pašu spēkiem, mēģinot kādu vietējo profesionāli pieņemt darbā. Taču komanda ātri vien atskārtusi, ka tas ir pārāk dārgi, un rezultāts jāgaida ilgāk kā gribētos. “Šogad esam izveidojuši franšīzi Moldovā un Gruzijā. Abās valstīs tiešu konkurējošu uzņēmumu nav. Šie biroji ir pārdošanas biroji ar ļoti mazu izpildes kapacitāti, kas savukārt atrodas šeit - Rīgā. Te mēs esam 20 cilvēki, kuri strādā 4 komandās - viena ir tirgus izpētes nodaļa, pārējās ir eksporta klientu meklēšanas nodaļas. Attiecīgi uzdevums par produkta no Moldovas eksporta partneru meklēšanu, piemēram, Vācijas tirgū, tiek pieņemts Rīgā, un šī projekta vadība arī notiek no šejienes,” atklāj M. Tiknuss.

Nākamie potenciāli interesantie tirgi ir Rumānija, Bulgārija un Ungārija. Arī Turcijā pašlaik tiek veidota pārstāvniecība, kas gan būs nevis franšīze, bet partnera uzņēmums. Šādi paplašinoties, ieguvumi ir gan pašam uzņēmumam, kam palielinās sadarbības iespējas vienam birojam ar otru, gan arī tā klientiem, kam ir viegli atrast partnerus uzreiz tajā valstī, kas interesē eksporta attīstībai. “Nākotnē mums ir jābūt visos kontinentos. Esmu pārliecināts, ka vajadzīgs šāds biznesa modelis ir arī citās valstīs. Jautājums tikai - no kā vietējie ir gatavi šo produktu pirkt? Tāpēc mums ir svarīga kvalitātes un satura līmeņa noturēšana,” saka M. Tiknuss. “Un vēl - Baltijas valstīm ar savu pieredzi un eiropeisko fokusu ir ļoti laba reputācija. Uz mums skatās kā uz piemēru. Neatkarību ieguvām vienā laikā ar citām postpadomjuu valstīm, bet biznesa līmenis šeit ir krietni augstāks.”

Citi Latvijas uzņēmumi šad un tad interesējas par ‘Gateways & Partners’ kontaktiem un sadarbības iestrādnēm citās valstīs. Taču M. Tiknuss uzsver, ka viss ir atkarīgs no konkrētā biznesa specifikas. Ar cenu šajos nosauktajos reģionos Latvijas ražotājam ir diezgan grūti konkurēt. Tāpēc ir tikai dažas nozares, kam ir jēgpilni turp startēt.

Rūpīga partneru atlase

Ambiciozo biznesa mērķu sasniegšanai ir svarīgi arī atbilstoša līmeņa sadarbības partneri. Mārtiņš atzīst, ka to atlase ir vissarežģītākais posms: “Mums ir svarīgi, lai cilvēki būtu saistīti ar biznesu un tajā pat laikā izprastu, kas notiek valsts sektorā. Valstis, kur nav attīstīts privātais sektors, tieši valsts sektors ir interesants kā klients. Šādos gadījumos ir svarīgi, ka cilvēki ir iesaistīti un izprot, ar ko valsts sektors vispār nodarbojas. Protams, skatāmies arī uz eksistējošiem konsultāciju biznesa spēlētājiem un tad analizējam, vai mūsu produkts papildina viņa produktu piedāvājumu vai arī ir konkurents. Attiecīgi izvērtējam, vai ir iespēja sadarboties.”


Žurnāliste

populārs forumā