"Starta diena” jaunajiem uzņēmējiem
Pasākumu rīko Attīstības finanšu institūcija ALTUM un uz to ir aicināts ikviens interesents, kas vēlas uzsākt savu biznesu, kā arī ikviens uzņēmums vecumā līdz 5 gadiem, kas meklē izaugsmes iespējas. Jaunie uzņēmēji pasākumā varēs iedvesmoties no nozares vadošajiem ekspertiem, uzzināt par pieejamo valsts atbalstu savas uzņēmējdarbības uzsākšanai vai paplašināšanai, kā arī nodibināt noderīgus kontaktus.
“Starta diena” Kuldīgā norisināsies 12. aprīlī plkst. 10:00-13:30 (ierašanās no plkst. 9:30) Kuldīgas Mākslas namā (1905. gada ielā 6). Visi interesenti līdz 11. aprīlim ir aicināti elektroniski pieteikt savu dalību ALTUM interneta vietnē: https://www.altum.lv/lv/notikumi.
Pasākumā ikviens interesents uzzinās, kā pārdomāti plānot un finansēt savu ideju, kā uzsākt biznesu bez uzkrājumiem, un pa kādiem pakāpieniem ir jākāpj, lai gūtu panākumus. Sabiedrisko attiecību konsultants Dzintars Hmieļevskis uzstāsies ar lekciju “Personīgā un uzņēmuma publiskā tēla veidošana”, savukārt pārdošanas un biznesa trenere Terēze Riekstiņa sniegs ieskatu “10 pakāpienos ceļā uz panākumiem biznesā.
Seminārā ar uzņēmējdarbības pieredzes stāstiem un vērtīgiem padomiem, kas gūti personīgajā pieredzē, dalīsies Kuldīgas reģiona uzņēmēji. Piemēram, Inga Jefrēmova stāstīs par savu līklīniju koka grīdas segumu ražošanas uzņēmumu “LatSketch”, kuru dibināja, piedaloties vairākos projektos un piesaistot finansējumu. Savukārt Evita Štrausa dalīsies savā pieredzē, veidojot ģimenes uzņēmuma Milzu!, kura idejas pamatā bija vēlme ražot veselīgu un konkurētspējīgu produktu.
Ilze Grundmane, ALTUM Kurzemes reģiona vadītāja:
“Kuldīga būs trešā “Starta dienu” pietura, kurā tiksies un ar pieredzi apmainīsies gan jaunie uzņēmēji, gan pieredzējuši uzņēmumu pārstāvji un biznesa konsultanti. Ikvienu ekonomiski aktīvu cilvēku, esošo un potenciālo uzņēmēju aicinu izmantot šo iespēju tikties ar sev līdzīgi domājošiem un pārliecināties, ka sava uzņēmējdarbība un plašās atbalsta iespējas tās veicināšanai no valsts puses nav abstrakts jēdziens. Par to arī pārliecinājās vairāk nekā 200 “Starta dienu” apmeklētāju Jēkabpilī un Daugavpilī.”
Jaunos un topošos uzņēmējus šajos semināros individuāli konsultēs vadošie eksperti no vairāk nekā 10 organizācijām: ALTUM, Valsts ieņēmumu dienesta, Uzņēmumu reģistra, Nodarbinātības valsts aģentūras, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra, komercbankām, Kurzemes plānošanas reģiona u.c.
Tiem, kuri nepagūs apmeklēt bezmaksas semināru Kuldīgā, būs vēl divas iespējas – 26. aprīlī Cēsīs un 31. maijā Rīgā.
Par ALTUM
Attīstības finanšu institūcija ALTUM ir Latvijas valstij piederoša kapitālsabiedrība, kas ar valsts atbalsta finanšu instrumentu palīdzību sniedz atbalstu noteiktām mērķa grupām finanšu instrumentu veidā (aizdevumi, garantijas, ieguldījumi riska kapitāla fondos u.c.), konkrētu programmu ietvaros papildinot to arī ar nefinanšu atbalstu (konsultācijas, mentorings), kā arī realizējot citas valsts deleģētas funkcijas.
lasīt rakstus
No 10. līdz 12.septembrim jau 16.reizi norisināsies BUYBRAND Expo.
Nesen Prāgā notikušās franšīzes izstādes panākumi liecina par to, ka Čehijā palielinās interese par franšīzes biznesu. Komentāru lūdzām mūsu Prāgas biroja kolēģei Lenkai Novakovai, kas organizēja šo izstādi.
Eksporta konsultāciju uzņēmuma ‘Gateway & Partners’ produkts it kā nav unikāls. Taču unikāls ir tas, ko viņi savā nozarē ir paveikuši. Iegūtās zināšanas ir ļāvušas nostiprināties Baltijas reģionā, tagad kārta citām valstīm.
Šobrīd Latvijas uzņēmums savu produktu eksportē uz 18 valstīm visā pasaulē.
Austrijas personāla atlases un novērtēšanas uzņēmums ‘Talentor’ pirms vairāk kā 10 gadiem sāka apgūt Eiropas tirgu. Sākontēji uzņēmums paplašinājās Skandināvijā, taču drīz vien partneru lokam pievienojās arī Latvija.
visvairāk lasītais
Līdz 2009.gadam Latvijā nebija specifiska franšīzes regulējuma. Normatīvais regulējums franšīzei kā komercdarījumam pirmo reizi tika ieviests ar 2008.gada 18.decembra likumu „Grozījumi Komerclikumā”, kad Komerclikums tika papildināts ar jaunu daļu, proti, “Komercdarījumi”.
Franšīzes vārdu aizvien biežāk dzirdam dažādu uzņēmumu preses paziņojumos un slavenos uzņēmējdarbības veiksmes stāstos, taču Latvijā izpratne par franšīzes būtību vēl joprojām ir salīdzinoši neliela.
Nordea biznesa skolas "No idejas līdz investoram" programma palīdzējusi izaugt ne vienam vien vietēji un starptautiski atpazīstamam un novērtētam zīmolam.
- Kad mēs uzsākām biznesu, mūsu plānos nebija franšīze. Taču biznesa izaugsme bija tik pārsteidzoša, ka plāni mainījās.
‘Agricon’ ir Vācijas uzņēmums, kas piedāvā digitālās augkopības risinājumus. Uzņēmumam ir franšīzes septiņās valstīs, pirmo tas izveidoja Latvijā.