Pirmie Eiropā
Amerikāņu slavenais ātrās ēdināšanas restorāns ‘Nathan’s Famous’ popularitāti iemantoja ar liellopu gaļas hot-dogiem, kas pagatavoti pēc senas un īpašas receptes. Sadarbībā ar Latvijas uzņēmumu SIA “NF Baltics” ir uzsākta ‘Nathan’s Famous attīstība Baltijas valstīs. Uzņēmuma pārstāvis Jānis Zlidnis stāsta: “Bija ļoti grūti uzsākt darbu strikto nosacījumu dēļ. Sienu krāsu kodi un citas nianses bija precīzi jāadaptē pēc Amerikas standartiem. Sākums bija grūts, tomēr esam paveikuši lielu darbu un ir atvērts restorāns pašā Baltijas centrā – tirdzniecības centrā “Olimpija”. Vēl viens franšīzes restorāns atrodas Jūrmalā Jomas ielā, kas darbojas tikai vasaras sezonas laikā. "Ļoti lielu popularitāti un atpazīstamību esam guvuši ar izbraukuma tirdzniecību kur piedalāmies dažādos koncertos, svētkos un sporta pasākumos", piebilst J.Zlidnis.
Svarīgs ir ēdiens un viņa kvalitāte
Uzņēmuma komanda lielu uzmanību pievērš produktu kvalitātei un garšai. No Latvijas ražotājiem tiek iegādātas liellopu kotletes hamburgeriem un liellopu cīsiņi, kas tiek speciāli pagatavoti pēc ‘Nathan’s’ oriģinālās receptes. “Nogaršojām vairākus produktus un izvēlējāmies, mūsuprāt, garšīgāko. Manā rīcībā esošā informācija liecina, ka esam vienīgie Latvijā, kas klientiem piedāvā liellopu gaļas “hot-dogu”. Pieprasīts ir arī cūkgaļas “hot-dogs”, jo šī gaļa mūsu valstī tiek plaši patērēta. Tāpat paši gatavojam mērces pēc īpašas un senas uzņēmuma īpašnieku receptes. Mums ir svarīga ēdiena kvalitāte un apziņa, ka klienti pie mums atgriežas produktu garšas nevis restorāna zīmola dēļ. Tomēr jāatzīst, ka pagaidām Latvijā mūs atpazīst pārsvarā ārzemnieki, kas bijuši ārpus Eiropas robežām,” skaidro J. Zlidnis. “ Mums ir izveidojies stabils klientu loks, neskatoties uz to, ka strādājam tikai nepilnus trīs gadus. Plānojam atvērt vēl vienu restorānu Vecrīgā un pamazām virzīties uz reģioniem. Tāpat nākotnē vēlamies atvērt restorānu jaunajā Rail Baltica Rīgas stacijā. Paralēli tiek meklētas vietas tirdzniecības centros. Visam jānotiek pamazām un es ticu, ka mums izdosies.”
“Nathan’s” pārstāvis apgalvo, ka sadarbība ar partneriem ir ļoti veiksmīga. Tomēr katra darbība un izmaiņas ir jāsaskaņo, ik mēnesi sūtot svarīgāko informāciju. “Partneris mūs atbalsta ar dažādām vizualizācijām un iesaka labākos produktu reklamēšanas paņēmienus. Arī mārketinga aktivitātes ir bez maksas. Bez franšīzes īpašnieka piekrišanas neko nevaram darīt, jo visam ir jābūt vienotā korporatīvā stilā,” stāsta J. Zlidnis.
Katrā uzņēmuma restorānā jābūt noteiktai elektrotehnikai, taču preču piegādātāji var būt dažādi. “Ēdiena pagatavošanai izmantojam ūdens un lavas grilu. Maizi pērkam sasaldētu, lai saglabātu iespējami ilgāk. Parastajām mērcēm – kečupam, sinepēm un majonēzei – esam iecienījuši viena noteikta ražotāja produkciju.”
Gan stacionāras, gan izbraukuma tirdzniecības vietas
Franšīzes īpašniekiem Latvijā ir tiesības tālāk nodot subfranšīzes citiem interesentiem, kas vēlas dibināt uzņēmumus un strādāt ar ‘Nathan’s’ zīmolu. Šobrīd laika trūkuma dēļ potenciālie sadarbības partneri vēl nav uzrunāti, taču vēlme atrast partnerus ir: “Gribētu piedāvāt mazajām kafejnīcām gatavu franšīzes modeli un ‘Nathan’s’ izstrādātos nosacījumus. Domāju, ka reģionos tas būtu ļoti interesanti un pieprasīti,” uzskata J. Zlidnis. Franšīzes īpašnieks partnerim nodrošina darbinieku apmācības un nepieciešamo tehnoloģiju. Kā apgalvo Jānis – jebkura situācija ir atrisināma, lai restorāns atrastos partnerim vēlamajā vietā, tāpēc piedāvātais franšīzes modelis ir elastīgs. Vietu meklējam kopā ar partneriem Krievijā, kuri palīdz izstrādāt arī tās vizuālo izskatu. “Darbu iespējams uzsākt pat astoņu kvadrātmetru lielā platībā. Tajā var pārdot ‘hot-dogus’ un ceptus kartupeļus, izmantojot īpašus tehnoloģiskus risinājumus,” saka J. Zlidnis.
Investīcijas jauna restorāna atvēršanā atkarīgas no izvēlētās vietas, platības un franšīzes modeļa. Ir pieejams, piemēram, arī īpašs vagoniņš izbraukumu ēdināšanas organizēšanai - tā cena ir aptuveni 10 līdz 15 tūkstoši eiro. Gada siltajos mēnešos uzņēmums ar to dodas izbraukumos uz festivāliem, pilsētu svētkiem un sporta pasākumiem, tādējādi tas kļūst par ienesīgāko peļņas avotu. Klientiem interesants tas ir arī tāpēc, ka piedāvātā produkcija atšķiras no citu tirgotāju piedāvājuma. “Esam piedalījušies un guvuši labas atsauksmes dažādos sporta pasākumos, kā piemēram divus gadus pēc kārtas RX Pasaules Rally cross posmos Biķernieku trasē. Tāpat veiksmīgi barojam dažādu populāru grupu koncerta apmeklētājus. Gandrīz katru ceturtdienu esam sastopami arī Kalnciema kvartāla pasākumos. Mūsu produkcija ir interesanta un ekskluzīva, jo to ļoti ātri var apēst nesasmērējoties,” priekšrocību uzsver J. Zlidnis. Protams, izbraukumos cenas ir augstākas kā kafejnīcās, jo rodas papildus izdevumi par degvielu un arī tirdzniecības vietu.
lasīt rakstus
Pirms pusgada starptautiskais restorānu tīkls izgāja biržā. Ir zināmi konkrētāki uzņēmuma nākotnes plāni.
Jau vairākus gadus Rīgas iedzīvotājus un tūristus priecē inovatīvs restorāns ‘Easy Wine’. Unikālais koncepts ļāvis paplašināt piedāvājumu un šogad atvērts restorāns arī alus cienītājiem ‘Easy Beer’.
Latvija ir viens no retajiem tirgiem, kur pasaules lielākajam restorānu tīklam nav sava reģionālā attīstības aģenta. Lai par tādu kļūtu, sevi ir jāpierāda ar darbu un rezultātiem, vadot franšīzes restorānu.
Latvijas studentu iecienītais bāru-kafejnīcu tīkls ’Ezītis miglā’ ir uzsācis franšīzes gaitas.
Seminārs par biznesa iespējām ar SUBWAY
visvairāk lasītais
Šķiet, ka vārdi - veselīgs un ātrā ēdināšana – nepavisam nesader kopā, taču šis priekšstats ir maldīgs. “Subway” pasaulē pazīstams kā veselīgs ātrās ēdināšanas uzņēmums.
Aizvien biežāk vecāki sūta bērnus uz papildus apmācībām, lai attīstītu radošumu un iztēli - Joanna Małek
Latvijas franšīzu tīkla ‘Figura Line’ Rēzeknes salona īpašniece pierāda, ka sievietes vēlas būt skaistas arī mazās Latvijas pilsētās. Un tā ir iespēja izveidot savu biznesu.
Šāda filozofija parasti nesaistās ar nekustamo īpašumu starpniecības jomu, taču tieši šajā sektorā pie mums Latvijā ir ienākusi inovatīva franšīze Etagi.com.
´Mēness aptieka´ ir viens no vadošajiem pašmāju aptieku tīkliem ar vislielāko tirdzniecības vietu skaitu Latvijā. Uzņēmums cer, ka ar nule izstrādāto franšīzes konceptu izdosies kļūt vēl atpazīstamākiem Latvijas tirgū.