Nākotnes restorāna koncepti
Ienākot restorānā, klients tiek pie īpašas priekšapmaksas kartes, uz kuras ir virtuāla nauda. Par šo summu viņš var iegādāties jebkuru dzērienu, noskenējot karti pie konkrētā dzēriena aparāta un pēc tam apmaksājot pie kases tikai iztērēto summu. No mārketinga viedokļa šis ir ļoti veiksmīgs risinājums - klients nebaidās liet dzērienus, jo vēl nav par tiem norēķinājies.
Vīna pudeles restorānā ir izvietotas īpašos ledusskapjos, savukārt alus mucas ir paslēptas tā, ka, ieejot telpā, ir redzama tikai siena ar ekrāniem, kur redzams alus nosaukums, un krāni, pa kuriem var iepildīt dzērienu. “Mēs atšķiramies ar to, ka, piemēram, mazākais alus daudzums, ko var pasūtīt klients parastā restorānā, ir 300 ml. Viņš šo dzērienu ir nopircis un par to samaksājis. Dzert to vai nedzert - tā ir viņa paša izvēle, taču nauda ir iztērēta. Šeit ir iespēja pašam sev ieliet un nogaršot kaut vai 30 gramus dzēriena, un pilnu glāzi piepildīt tikai ar to, kas ir patiešām garšojis,” koncepta unikalitāti raksturo ’Easy Wine’ un ’Easy Beer’ restorānu grupas vadītājs Pēteris Ozols.
Restorāns kā piedzīvojums
Vīna restorānā pieejami un nobaudāmi 60 dažādi vīni. “Šī ir lieliska iespēja nobaudīt labus un dārgus vīnus, ko gribas pagaršot pa glāzei. Ja veikala plauktā pudele vīna maksā 20 līdz 30 eiro, tas nav ikdienišķs pirkums. No otras puses, tikai ekskluzīvo vīnu tirdzniecība nav bizness, jo lielākā daļa cilvēku tomēr dzer vidējas klases vīnus. Mēs radām optimālu piedāvājumu. Un nav bijis gadījums, kad kāda no pudelēm atvērta stāvētu ilgāk par nedēļu. Arī tas varētu būt iespējams, jo iekārtu specifikas dēļ vīns atvērts tajās var būt pat mēnesi. Taču mūsu statistika liecina, ka cilvēkiem patīk variēt, degustēt un izmēģināt dažādus variantus,” pieredzē dalās P. Ozols.
Pieejamo alus šķirņu skaits ’Easy Beer’ restorānā ir vēl lielāks - iespējams izvēlēties no 200 dažādiem dzērieniem.
Pieejamo alus šķirņu skaits ’Easy Beer’ restorānā ir vēl lielāks - iespējams izvēlēties no 200 dažādiem dzērieniem. Un tas vēl nav viss! Pašlaik tiek izmēģināts viskija sadales aparāts un arī kokteiļu mašīna. “Par viskiju varu teikt, ka klientiem neinteresē zināmie zīmoli. Viņi labāk izmēģina tos, kurus nezina. Paši paņem gan glāzi, gan ledu, izvēlas un bauda. Jaunajā restorānā, kas tiks atvērts oktobrī, būs iespēja izmantot arī kokteiļu mašīnu - 15 līnijās izvietoti gan alkoholiskie, gan bezalkaholiskie dzērieni. Tikai jānospiež poga un kokteilis ir gatavs dažu sekunžu laikā,” par iespējām stāsta P. Ozols.
Katram dzērienam restorāna personāls ieteiks klāt izvēlēties arī atbilstošu ēdienu. Tiek testētas dažādas ēdienu un dzērienu saderības, ēdienkarte patāvīgi mainās. Restorānam ir piesaistīts šefpavārs, kuram ir darba pieredze restorānos, kas saņēmuši vienu no augstākajiem vērtējumiem nozarē jeb ‘Michelin’ zvaigznes. Šīs zināšanas kopējā paketē saņems arī franšīzes ņēmējs.
"Spēles elements un iespēja kaut uz mirkli pašam kļūt par bārmeni ļoti pievilina jebkurā gadalaikā un mēnesī" - Pēteris Ozols, ’Easy Wine’ un ’Easy Beer’ restorānu grupas vadītājs.
Ietaupa izmaksas par darbaspēku
Procesu automatizēšana ir ne vien interesanta klientiem, bet arī ekonomiski izdevīga restorānu īpašniekiem. Šobrīd un arī nākotnē lielāko peļņas daļu restorānu biznesā “apēdīs” personāla atalgojums. Ieviešot iekārtas, kas automatizē dzēriena iepildīšanas procesu, iespējams ietaupīt. Piemēram, kokteiļa ‘Long Island’ sagatavošanai bārmenim nepieciešamas aptuveni divas minūtes, taču aparāts to sagatavo nesalīdzināmi īsākā laikā. Un kas vēl svarīgi - viss patērātais dzērienu daudzums tiek rūpīgi uzskaitīts līdz mililtram.
‘Easy Wine’ un ‘Easy Beer’ nodrošina gan pašu iekārtu piegādi, gan arī programmatūras risinājumu. Franšīzes ņēmējs iegūst jau gatavu konceptu ar pārbaudītu dzērienu un ēdienu karti, ko gadu garumā izstrādājusi pieredzējusi starptautiska ekspertu komanda. Iespēja variēt sortimentu ir aptuveni par desmit līdz divdesmit procentiem, turklāt tas pastāvīgi tiek mainīts, lai restorāna apmeklētājiem izvēle neapniktu. Kas interesanti, ka līdzšinējā pieredze ir parādījusi - šī restorāna biznesa konceptu neietekmē sezonalitāte. “Protams, karstā laikā vairāk izvēlas baltos vīnus, savukārt aukstā laikā sarkanos, taču spēles elements un iespēja kaut uz mirkli pašam kļūt par bārmeni ļoti pievilina jebkurā gadalaikā un mēnesī,” saka P. Ozols.
"Franšīzes partneri saņems līdz niansēm pārdomātu biznesa modeli ar lielu peļņas un tālākās attīstības potenciālu, kā arī spēcīgu atbalstu visās restorāna darbības jomās".
Priekšā gaida starptautiska attīstība
Uzņēmums apzinās savu lielo attīstības potenciālu. Nepaiet ne dienas, kad kādā no restorāniem apmeklētāji neapvaicājas par sadarbības iespējām. Lielākoties tie ir tūristi no tuvākām vai tālākām Eiropas valstīm un Krievijas. Gada garumā tika ieguldīts liels darbs franšīzes sistēmas izveidē- detalizēti aprakstīti uzņēmuma procesi, izveidotas atbalsta un apmācības programmas un rīki priekš nākamajiem franšīzes ņēmējiem. Lai veicinātu ātrāku ieiešanu jaunos mērķa tirgos, tiks piedāvāti dažādi motivējoši nosacījumi franšīzes partneriem, kuri būs pirmie savā reģionā. Investīcijas restorāna izveidē ir sākot no 150 tūsktošiem eiro. Aptuveni pusi no šīs summas veido virtuves, bāra aprīkojums un programmatūra, kuru iegādei uzņēmums ir paredzējis piedāvāt līzinga iespējas, tādējādi samazinot partneriem ar biznesa uzsākšanu saistītās barjeras. "’Easy Beer’ un ’Easy Wine’ franšīzēm ir visas iespējas kļūt par Latvijas veiksmes stāstu. Tās ir inovatīvas, unikālas, tehnoloģiskas, efektīvas, ar ļoti pieredzējušu vadības komandu priekšgalā. Franšīzes partneri saņems līdz niansēm pārdomātu biznesa modeli ar lielu peļņas un tālākās attīstības potenciālu, kā arī spēcīgu atbalstu visās restorāna darbības jomās", stāsta franšīzes konsultants Juris Roganovs, kura vadībā tika īstenota uzņēmumu sagatavošana starptautiskai attīstībai ar franšīzi.
lasīt rakstus
Pirms pusgada starptautiskais restorānu tīkls izgāja biržā. Ir zināmi konkrētāki uzņēmuma nākotnes plāni.
Latvija ir viens no retajiem tirgiem, kur pasaules lielākajam restorānu tīklam nav sava reģionālā attīstības aģenta. Lai par tādu kļūtu, sevi ir jāpierāda ar darbu un rezultātiem, vadot franšīzes restorānu.
Vairāk kā 50 000 vietās visā pasaulē tiek tirgota Nathan's zīmola produkcija. 2016.gadā tīklam pievienojās arī Latvijas restorāni, kļūstot par pirmajiem Eiropā.
Latvijas studentu iecienītais bāru-kafejnīcu tīkls ’Ezītis miglā’ ir uzsācis franšīzes gaitas.
Seminārs par biznesa iespējām ar SUBWAY
visvairāk lasītais
Ir daudzi iemesli, kādēļ uzņēmējs uzsāk savu uzņēmējdarbību, – daži vēlas naudu, daži varu, daži realizē savu radošo potenciālu, citi meklē neatkarību. Tāpat daudzi motīvi ir pamatā lēmumam iegādāties franšīzi.
Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.
Pēc veiksmīga starta Lietuvā, tiks uzsākta populārās zviedru franšīzes veikala celtniecība Pierīgā.
Programmēšanas kursu dalībnieki ne tikai apgūst programmēšanu. Viņi pilnībā maina savu profesionālo dzīvi.
´Mēness aptieka´ ir viens no vadošajiem pašmāju aptieku tīkliem ar vislielāko tirdzniecības vietu skaitu Latvijā. Uzņēmums cer, ka ar nule izstrādāto franšīzes konceptu izdosies kļūt vēl atpazīstamākiem Latvijas tirgū.
populārs forumā
Kā Thierry izdevās izveidot franšīzes biznesu
Laba diena, mēs esam privāti aizdevēji un piedāvājam steidzamus personīgos / komerciālos aizdevumus par pieņemamām likmēm, Ziemassvētku aizdevumi un visa veida...
Kā Thierry izdevās izveidot franšīzes biznesu
Laba diena, mēs esam privāti aizdevēji un piedāvājam steidzamus personīgos / komerciālos aizdevumus par pieņemamām likmēm, Ziemassvētku aizdevumi un visa veida...
Kā Thierry izdevās izveidot franšīzes biznesu
Mēs piedāvājam personīgos, komerciālos un biznesa aizdevumus ar ļoti minimālām gada procentu likmēm 2% apmērā no 1 gada līdz 50 gadu atmaksas termiņam visā...