’Vapiano’ šogad atvērs 38 restorānus
Pirmais „Vapiano” restorāns, kuru Hamburgā 2002. gadā atvēra trīs vācu uzņēmēji, ātri vien kļuva populārs. Saskaņā ar oriģinālo „fast casual” restorānu koncepciju, kuras būtība ir ātri pagatavot kvalitatīvu ēdienu un radīt draudzīgu, mūsdienīgu vidi steidzīgajiem pilsētas iedzīvotājiem, ’Vapiano’ restorāni saviem klientiem piedāvā svaigi pagatavotas picas un pastas.
2017.gada laikā „Vapiano” atvēra 27 jaunus restorānus un uz doto brīdi vairāk nekā trīsdesmit valstīs pavisam kopā darbojas 205 restorāni. Lielākā daļa no tiem darbojas uz franšīzes pamata.
Akciju sākotnējā piedāvājumā (IPO) pagājušā gada jūnijā tika iegūti 184 miljoni eiro, savukārt, paša uzņēmuma ieņēmumi pagājušajā gadā sastādīja aptuveni 85 miljonus eiro. "Pēc aizdevumu atmaksas uzņēmuma akcionāriem naudas būs pietiekami, lai atvērtu 330 restorānus līdz 2020.gadam", - skaidro „Vapiano” ģenerāldirektors Jochens Halfmans.
Šobrīd starptautiskais tīkls gatavojas atvērt trīs restorānus: Londonā (Lielbritānijā), Maiami (ASV) un Dohā (Katarā). Tiem vajadzētu vērt durvis 2018. gada sākumā. Bez šiem trim restorāniem, „Vapiano” vadība šogad plāno atvērt vēl 35 jaunus restorānus. „Mēs dodam priekšroku organiskai izaugsmei un, ja nepieciešams, ieiešanai jaunos tirgos izmantojam kopuzņēmumus un franšīzes”, teic J. Halfmans.
„Ilgtermiņa perspektīvā mēs redzam 800-900 restorānus, kuri darbojas mūsu galvenajos tirgos - Eiropā, Tuvo Austrumu valstīs un Dienvidamerikā. Tas nozīmē, ka arī pat pēc 2020. gada mums būs pāris gadus stipri jāaug”, - teic Jochens Halfmans.
Izmēģina jaunas koncepcijas
Pēc „Vapiano” ģenerāldirektora teiktā, vēl viens no uzņēmuma mērķiem ir pāriet uz jaunu restorānu formātu, kurā tiks tirgota arī līdzņemšanai paredzēta pārtika. Tiek plānots, ka 2018.gadā līdz 75 procentiem visi restorāni tirgos ēdienu līdzņemšanai.
Tiek domāts atvērt arī mazākus restorānus „Mini Vapiano”. Bonnā bāzētais uzņēmums pašlaik testē „Mini Vapiano” formātu Ingolštates pilsētā Bavārijā un Austrijas galvaspilsētā Vīnē. Mazajos restorānos ēdienu var baudīt gan pie galdiņa, gan paņemt līdz uz mājām.
’Mini Vapiano’ formātam nepieciešama tikai 290m2 platība, atšķirībā no 600-1000m2, kas nepieciešami standarta ’Vapiano’ restorānam.
J. Halfmans apgalvo, ka abi restorāni darbojas labāk nekā cerēts. Trešo „Mini Vapiano” restorānu plānots atvērt Čikāgā, Amerikas Savienotajās Valstīs. Tam vajadzētu vērt durvis jau marta mēnesī.
„Mini Vapiano” koncepcija ir ļoti interesanta, it īpaši Amerikas tirgum”, - sacīja restorānu tīkla ģenerāldirektors.
Pārbaudes rezultātus uzņēmums grasās izvērtēt nākošā gada sākumā. „Pašlaik rezultāti ir īpaši daudzsološi”, - apgalvo J. Halfmans.
Jaunu restorānu Baltijā pagaidām nebūs
Saskaņā ar franšīzes līgumu, restorānus Baltijā attīsta Igaunijas uzņēmums „Piano Baltic Holding”. Šobrīd Baltijā darbojas pieci ’Vapiano’ restorāni. Trīs no tiem Igaunijā (divi Tallinā un viens Tartū), viens restorāns Somijas galvaspilsētā Helsinkos un viens Viļņā. Saskaņā ar uzņēmuma datiem, Tallinas un Viļņas restorānos vidēji tika investēti aptuveni 1,2 milj. euro katrā.
Uzņēmums plānoja atvērt vēl vairākus jaunus restorānus – Viļņā, Kauņā, Klaipēdā, arī Rīgā. Taču plāni tā arī pagaidām netika īstenoti.
lasīt rakstus
Jau vairākus gadus Rīgas iedzīvotājus un tūristus priecē inovatīvs restorāns ‘Easy Wine’. Unikālais koncepts ļāvis paplašināt piedāvājumu un šogad atvērts restorāns arī alus cienītājiem ‘Easy Beer’.
Latvija ir viens no retajiem tirgiem, kur pasaules lielākajam restorānu tīklam nav sava reģionālā attīstības aģenta. Lai par tādu kļūtu, sevi ir jāpierāda ar darbu un rezultātiem, vadot franšīzes restorānu.
Vairāk kā 50 000 vietās visā pasaulē tiek tirgota Nathan's zīmola produkcija. 2016.gadā tīklam pievienojās arī Latvijas restorāni, kļūstot par pirmajiem Eiropā.
Latvijas studentu iecienītais bāru-kafejnīcu tīkls ’Ezītis miglā’ ir uzsācis franšīzes gaitas.
Seminārs par biznesa iespējām ar SUBWAY
visvairāk lasītais
IKEA franšīzes ņēmējs Baltijas valstīs un Islandē veido komandu uzņēmuma digitalizācijas paātrināšanai četrās valstīs – Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Islandē.
Bulgārijas vīriešu modes zīmols “Brutale" paplašinās visā Eiropā. Ieinteresēti franšīzes partneri tiek meklēti arī mūsu reģionā.
Vēl pirms trīs gadiem Laura un Einārs Kvieši strādāja par pārdevējiem veikalā Aizkrauklē. Šobrīd ģimene vada jau četrus savus ’Narvesen’ franšīzes veikalus.
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.
Uzņēmums Circle K Latvia (Statoil) ir lielākais degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkls Latvijā, kas tirgū paplašinās ar franšīzēm. Šobrīd tiek veikta zīmola nomaiņa – jaunais nosaukums būs “Circle K”, ar kuru jau strādā 15’000 ērtas iepirkšanās veikali un DUS visā pasaulē.